V podjetju ZkotZ so v teh dneh nostalgični. Mineva namreč tri leta, odkar so z viralno kampanjo na Kickstarterju zbrali skoraj pol milijona dolarjev začetnega kapitala in dobili vstopnico v svet kakovostne oziroma t. i. kave specialty. »V teh treh letih je naša strast do kave le rasla. Ko se ozrem nazaj na projekt Goat Mug, sem navdušen, saj ga danes uporablja skoraj 150.000 ljubiteljev kave in dobrega oblikovanja v 95 državah po svetu,« se edinstvenega projekta spominja Anže Miklavec, ustanovitelj in direktor podjetja ZkotZ, ki je ustvarilo blagovno znamko Goat story in v okviru te lonček goat mug ter napreden kavni aparat Gina.

Od oblikovanja do pametne naprave

Goat mug sam po sebi sveta kave ni spremenil, lahko bi ga ocenili za bolj oblikovalski izdelek, ki je prepričal predvsem uporabnike, ki prisegajo na dizajn in/ali na drugačnost, ocenjuje Miklavec. »Vsekakor je bil to naš prvi pravi stik s svetom kave, ki nas je izjemno hitro popolnoma potegnil vase. Začeli smo sodelovati z mikropražarnami, z baristi, s kavarnami in drugimi strokovnjaki iz sveta kave. Iz vsega tega znanja je nastal izdelek, ki dejansko ima velik vpliv v svetu kave, to je pametna naprava za pripravo kave – gina, ki ima svoje velike prednosti, saj omogoča pripravo kave v treh različnih tehnikah, to je nekaj, kar zmore le malo naprav na trgu.«

Gino bodo podpornikom s Kickstarterja začeli razpošiljati v naslednjih dneh, z njo pa bodo uporabnikom doživetje priprave in pitja kave dvignili na povsem novo raven, obljubljajo. »Seveda je bila gina precejšen izziv, razlog pa se skriva tudi v nas samih, saj želimo vedno na trg poslati izdelek, ki je 100-odstotno oblikovno in funkcionalno dovršen. To pa včasih zahteva malce več časa, kot si ga načrtuješ vnaprej. Vsekakor sem navdušen, da je gina na poti k ljubiteljem kave,« pojasnjuje prvi mož podjetja, ki bo letos s prodajo izdelkov blagovnih znamk Goat Story in My Equa ustvarilo več kot štiri milijone evrov prihodkov.

Hitra rast se ne ustavlja

Največ prodajo v EU, krepijo pa tudi prodajo v Azijo in ZDA. Kar je po svoje zanimivo, saj so Američani znani po tem, da radi pijejo velike količine kave, a jim je vseeno za njeno kakovost, na vzhodu pa prisegajo na čaj. A Miklavec pravi, da se kultura pitja kave spreminja tudi v teh delih sveta. »Pivci kave vedno pogosteje raziskujejo nove načine priprave kave in postajajo izbirčnejši glede izbire kave. Vse to se pozna tudi pri prodaji naših izdelkov, saj smo največ prednaročil za napravo gina dobili prav iz ZDA in Azije,« pripoveduje sogovornik in dodaja, da vedno več Američanov v kavarnah zahteva kakovostno, kavo specialty, obenem pa se tam razvija tudi spodbudno okolje za mikropražarne.

V Aziji je slika malenkost drugačna, saj tradicionalni pivci čaja počasi prehajajo v svet kave, zato jim je po okusu filter kava bolj domača in tudi to je razlog za uspeh gine v Aziji. Vendar je jasno dejstvo, da je pivcev kave v Aziji vedno več in Azija trenutno vodi na področju kave specialty,« je povedal Miklavec, ki dejansko stanje na trgu, čeprav podjetje upravlja iz Ljubljane, preverja tudi na potovanjih po svetu.

Poleg razpošiljanja kavnega aparata Gina vsem podpornikom in tistim, ki so napravo kupili v prednaročilu, so zato v ekipi že osredotočeni na razvoj nekaj novih projektov, seveda s področja kave.

»Povezujemo se s strokovnjaki iz sveta kave, sodelujemo z mikropražarnami s celega sveta in z najboljšimi baristi na svetu, Goat Story pa postaja povezovalni člen v tej verigi. Ne želimo povedati preveč, vendar je res, da nas vedno bolj mami ideja o razvoju enostavne naprave za espresso za domačo uporabo,« je razkril sogovornik.

Kriptovalute jih ne zanimajo

Kaj pa kriptosvet, jih zanima in je obetaven tudi za področje kave specialty? V podjetju pravijo, da prave vrednosti v kriptovalutah ne vidijo. »Kriptosvet je trenutno aktualen samo s stališča trgovanja in zbiranja sredstev. Adaptacije tehnologije še ne bo kmalu in množice še ne razumejo aplikativnosti ter prednosti tehnologije blockchain. Mi za delovanje ne potrebujemo dodatnega financiranja in zato oportunistično ne iščemo razloga za »tokeniziranje« svojega poslovanja. To bi sicer lahko prineslo kratkoročno finančno korist, vendar pa prave aplikativne vrednosti ne bi imelo,« je jasen Miklavec, ki se ne ozira niti na napovedi o vnovični gospodarski krizi zaradi trenutne prehitre rasti.

Pravi, da imajo poslovanje razpršeno na vseh trgih, poleg tega so visoko rast poslovanja zapisali že v času minule krize. Zato je pri njih celo nasprotno in v krizi vidijo priložnost. »Vseeno pa ta še ni blizu, saj se morajo pred krizo zgoditi večje tehnološke spremembe, na katere bomo čakali še nekaj let,« meni Miklavec.