Bralna pismenost slovenskih šolarjev: kaznovani za revščino
V bralni pismenosti, zmožnosti branja in razumevanja prebranega, se ne moremo kosati z Rusi (če so igrali pošteno). Niti blizu nismo Singapurcem, Ircem, Angležem in Fincem. Povsem primerljivi pa smo z državami, s katerimi tudi sicer hočemo držati korak: z Danci, Nizozemci, Čehi, Kanadčani in Avstrijci, je pokazala mednarodna raziskava PIRLS 2016. Optimizem vzbujajo tudi trendi: v petnajstih letih so se dosežki v vseh 27 sodelujočih državah OECD konstantno izboljševali samo v Sloveniji; izboljšali so se sicer v 34 državah.
Z dosežki desetletnikov, ki so tudi dosežki slovenskih učiteljev, smo lahko torej razmeroma zadovoljni. So obet za prihodnost. Biti dober v bralni pismenosti ne ...
Mednarodna raziskava bralne pismenosti PIRLS 2021 je po letih višanja tokrat pokazala upad bralnih dosežkov slovenskih učencev. Ti so sicer še vedno...