Kritika najnovejšega filma Marka Naberšnika: Mariborska tranzicija
Podobno kot se je bizarnih promocijskih potovanj in časovnega zakupa apartmajev pred tremi leti lotil Srđan Dragojević v filmu Atomski z desne, se pasti mrežnega marketinga v filmu Slovenija, Avstralija in jutri ves svet loteva Marko Naberšnik. V svojem četrtem celovečercu se vrača k svojemu lokalnemu okolju in likom, ki jih javnost rada označuje za malega človeka ali povprečno družino. Gre za delavski razred ali pa nižji srednji razred, ki je kljub relativno udobnemu življenju ves čas en nesrečen dogodek stran od revščine. A v nasprotju s Cvitkovičevo Družinico se Naberšnikova družina Jenko v takšni situaciji ne znajde – oziroma se, še preden bi se lahko kaj takšnega zgodilo, odloči, da bo v skladu z vrednotami kapitalizma sama poskrbela za lastno usodo.
V filmu Slovenija, Avstralija in jutri ves svet se električar Boris (Jure Ivanušič) pod vodstvom soseda Igorja (Aljoša Ternovšek) znajde (in izgubi) v sistemu mrežnega marketinga.
Tovarniški delavec Boris (Jure Ivanušič) namreč v službi izve, da bo zaradi racionalizacije prišlo do odpuščanj, žena Vesna (M...