Facebook sicer od uporabnikov zahteva, da so stari najmanj 13 let, a vsakdo ve, kako lahko se je na spletu izdajati za nekoga drugega. Še lažje je pri registraciji zapisati izmišljeno starost. Prav zaradi tega je domnevno na facebooku več kot 20 milijonov otrok, mlajših od 13.

Te dni so iz Facebooka sporočili, da so zasnovali posebno aplikacijo, ki je namenjena mlajšim. Pred uporabo bo potrebno dovoljenje staršev, aplikacija pa ne bo zbirala podatkov, ki bi jih nato uporabljala za ciljano oglaševanje, obljubljajo v Facebooku.

»Vse več staršev svojim otrokom dovoljuje uporabo pametnih telefonov in tablic,« pravi Loren Cheng, vodja projekta messenger kids. Hkrati pa se pojavljajo vprašanja o tem, katere aplikacije so za otroke primerne in kako zagotoviti varnost otrok na spletu.

Ko bosta želela dva otroka vzpostaviti stik prek aplikacije messenger kids, bodo morali to potrditi starši obeh otrok. Aplikacija namreč deluje tako, da eden od staršev prek svojega facebook profila ustvari profil za svojega otroka. Na ta način starš v svoji aplikaciji potrjuje oziroma zavrača prošnje za prijateljstvo, ki jih dobi otrok. Ko starši potrdijo prijateljstvo dveh otrok, ta lahko začneta uporabljati video pogovor in izmenjevati sporočila ter fotografije.

Aplikacija bo otrokom omogočala klepetanje, njena posebnost pa bodo posebej otrokom namenjeni elementi, kot so zabavni filtri za obraz in otrokom prijazni gifi, medtem ko bodo nekatere storitve, ki niso primerne za mlajše, onemogočene.

Facebook zanika sume o zbiranju podatkov »na zalogo«

Številni menijo, da ima Facebook skrito agendo, in sicer da namerava staršem oglaševati stvari, o katerih govorijo njihovi otroci. Ker bo Facebook zbiral podatke o vsebini otroških pogovorov, bi tako lahko njihovim staršem prikazoval oglase o rečeh, o katerih govorijo otroci. Ali pa bo počakal, da otroci dopolnijo 13 let in pričnejo uporabljati »odrasli« facebook, kjer jih bo lahko bombardiral z oglasi za interese, za katere Facebook ve iz njihovih otroških pogovorov. Toda pri Facebooku zatrjujejo, da njihovi načrti niso takšni in da aplikacija sploh ne bo vedela, koliko so stari njeni uporabniki. Ko bo otrok dopolnil 13 let, si bo lahko na »odrasli« različici facebooka ustvaril nov račun, ki ne bo na noben način povezan z računom na messenger kids.

Facebook si želi zagotoviti novo generacijo uporabnikov

V luči počasnega upadanja števila mladih uporabnikov na facebooku se zdi razvoj aplikacije za še mlajše povsem logična poteza. Na ta način želi Facebook nase prikleniti že zelo mlade uporabnike, ki bodo zaradi tega najverjetneje tudi kasneje ostali zvesti temu družbenemu omrežju. Gre za preizkušen prijem, ko podjetja poskušajo nove uporabnike pridobiti preden do njih pride konkurenca in si zaradi običajne »zvestobe znamkam« zagotovijo dolgoročne stranke.

Messenger kids je v tem oziru nov udarec facebookovemu konkurentu snapchatu, ki je sicer priljubljen pri mlajših generacijah. Novi messenger kids bo zato zasnovan tako, da bo pod okrilje facebooka privabil mlade, še preden so dovolj stari za snapchat ali katero drugo družbeno omrežje.