Outdoor voices so drugačna oblačila za rekreacijo – brez cenenih tkanin in kričečih neonskih barv. Ustvarjalka blagovne znamke Tyler Haney je pri gradnji poslovnega modela izhajala iz resničnih potreb uporabnikov, pri tem je premislila vsak korak in v pičlih štirih letih ustvarila ne le eno najbolj vročih modnih znamk v panogi, ampak nov žanr, poimenovan »athleisure« – kombinacijo športnega in udobnega oblačila za rekreacijo oziroma prosti čas. Z organsko rastjo podjetja se Outdoor Voices odločno spušča v tržno tekmo z ameriškimi velikani športnih oblačil, kot sta Nike in Under Armour.

Haneyjeva je preživela mladost v koloradskem Boulderju, idealnem okolju za športe na prostem. Ukvarjala se je s planinstvom, igranjem košarke in tekom čez ovire, v katerem je bila ena najhitrejših v svoji generaciji. Od malega pa so jo zanimali tudi barve, oblike in materiali, in namesto za nadaljevanje tekaške kariere na fakulteti se je odločila za študij na odlični newyorški šoli oblikovanja Parsons. Poglobila se je v skrivnosti tehničnih tkanin in njihovega delovanja v različnih fazah potenja. V sodelovanju s proizvajalci je prišla do (mešanic) tkanin, ki so izpolnjevale tri temeljna merila: da dobro prenašajo potenje (potne srage na njenih oblačilih med telovadbo niso vidne), da so prijetne na otip in vzdržljive ter da so funkcionalne za rekreacijo oziroma udobne pri gibanju. Namesto kričečih barv je za svoje šik minimalistične modne kroje izbrala nevpadljive in všečne (večinoma svetle) sive, modre, zelene in rjave barve.

Kratkovidni vlagatelji

Prva oblačila, pri katerih je med tovarniško proizvodnjo skrbno nadzirala izvedbo tehnično pretanjenega šivanja, je dala na preizkušnjo svojim prijateljicam, v zameno pa je od njih dobila natančne opise o dobrih in slabih plateh izdelkov. Z vsemi svojimi prihranki in posojili družine ter prijateljev je Haneyjeva leta 2013 izdelala prvo serijo oblačil znamke Outdoor Voices in jih hitro prodala v izbranih butikih. Oblačila je razvrstila v pet osnovnih kompletov: oprijeti zgornji in spodnji del rekreativnega oblačila in en spodnji ter dva zgornja dela trenirke.

»Želela sem ustvariti znamko, ki poudarja telesno dejavnost in gibanje, ne pa tekmovanja. Oblačila s poudarkom na igrivem, človeškem, ne pa nadčloveškem pristopu k vsakodnevni vadbi,« pojasnjuje Haneyjeva glavno sporočilo svoje blagovne znamke. »Naši uporabniki so aktivni, vendar ne težijo k rezultatom. Zato so naša oblačila všeč tako rekreativcem kot sprehajalcem psov.«

Konec leta 2014 je Outdoor Voices odprl prvo trgovino v teksaškem Austinu. Zdaj imajo prodajalne v petih ameriških mestih, med njimi tudi na elitni točki newyorškega Manhattna. »Prodajalne, ki so obenem tudi klubi, v katerih se uporabniki dobivajo in gredo skupaj teč ali na sprehod, so pomembne zato, da je mogoče naša oblačila otipati in začutiti mehko tkanino na koži,« pravi Haneyjeva.

Outdoor Voices večino svojih oblačil proda prek skrbno (minimalistično) oblikovane in vodene spletne strani, za katero so razvili tudi izviren vmesnik, s katerim si lahko uporabnik sestavlja in kombinira bolj osebne komplete oblačil glede na svojo dejavnost, slog in priljubljene barve – na primer komplet za jogo, za rekreativni tek, za sprehod… Uvodoma zgolj žensko modo je Outdoor Voices hitro razširil tudi na moška oblačila, prejšnji mesec pa je v sodelovanju z zagonskim podjetjem Allbirds, ki izdeluje udobne športne copate iz (trajnostne) merino volne, ponudil še skupne oprave od glave do pet, ki hitro postajajo nova uspešnica.

Po uspešni prodaji prve serije oblačil se je Tyler Haney spustila v lov na vlagatelje. Kot pripoveduje, je najprej niso jemali resno, zavrnilo jo je več kot 70 poslovnežev, preden je našla takšne, ki so znali prepoznati potencial njenega inovativnega in premišljenega zagonskega podjetja. V zadnjem letu je Outdoor Voices zbral za več kot 29 milijonov dolarjev investicijskih sredstev, zaposluje že več kot 70 ljudi, svoje prihodke pa je povečal za 400 odstotkov. »Želim, da podjetje maksimalno raste, še pomembnejše pa mi je dobro počutje sodelavcev,« pravi mlada ameriška podjetnica, ki načrtuje širjenje ponudbe svojih oblačil in odprtje novih trgovin, v katerih se bodo lahko dobivali uporabniki. Med njimi je tudi čedalje več znanih imen, ne manjka niti hollywoodska zvezda Gwyneth Paltrow.