Marsikatero mlado podjetje bi bilo veselo, če bi leto zaključevalo z dobrimi štirimi milijoni evrov prihodkov. V trboveljskem Chipolu so si želeli precej višjo rast. »Prodajne kanale moramo še bolj okrepiti, saj so potenciali v naši industriji izjemni, mi pa smo sposobni slediti trendom in izkoriščati priložnosti, ki jih uporabniki za zdaj še ne vidijo,« je prepričan Primož Zelenšek, direktor podjetja. Njihovo ambicioznost in razvojno usmerjenost, ki v polni meri izkorišča vplive industrije 4.0, bo jutri spoznala tudi vladna delegacija.

Zagnali prodajo B2B

Chipolo zaradi narave izdelka sicer v zadnjem četrtletju tradicionalno ustvari več kot tretjino celotnih letnih prihodkov, ki bodo letos znašali štiri milijone evrov, kar je pet odstotkov več kot lani, ko so prodali za 3,85 milijona evrov. Poleg dosedanjih treh produktov – chipolo card za denarnice, chipolo plus in chipolo card – pripravljajo novosti, s katerimi bodo okrepili dodatni prodajni kanal, to pa je prodaja B2B (Bussines to Bussines). Prvi tak produkt je pametna denarnica ameriškega proizvajalca Perry Ellis, v katero je vgrajen chipolo card, najtanjši bluetooth sledilnik, na trgu pa bo februarja.

Po sedanjih ocenah bi lahko prodali 100.000 kosov na leto. Pametno denarnico bo podjetje Perry Ellis predstavilo januarja prihodnje leto na CES v Las Vegasu. Chipolo card je primeren za sledenje tudi drugih predmetov, na primer kovčkov, osebnih dokumentov in prenosnih računalnikov. V tovrstno sodelovanje, kjer je sledilnik sestavni del izdelka, stopajo predvsem z namenom, da povečajo število uporabnikov. Trenutno imajo pol milijona uporabnikov, na trg pa so v dobrih treh letih poslali 1,2 milijona sledilnikov chipolo.

Amerika ni več v ospredju

Potem ko so poleti pisarno v San Franciscu zaprli, saj so bili pri pridobivanju želene petmilijonske investicije neuspešni, zdaj svoj prodajni fokus z ameriškega trga, kjer je v tem segmentu izjemno močna konkurenca, kar hkrati pomeni visoke vložke v vse poslovne segmente, kot poudarja Zelenšek, preusmerjajo na evropskega in na Daljni vzhod.

»Sodelovanje z evropskimi partnerji je tudi zaradi geografske bližine in podobne poslovne kulture bistveno lažje.« Do leta 2020 naj bi prodaja prek partnerskih sodelovanj pomenila kar 60 odstotkov, neposredna prodaja pa 40 odstotkov. »Prav tak način prodaje prek sodelovanja s partnerskimi podjetji bo Chipolo naredil najmočnejšega. Trenutno se še zelo pozna, da je Chipolo sorazmerno nov izdelek in da ga uporabniki še ne poznajo ter ne razumejo dovolj njegovega potenciala oziroma uporabnosti. V trgovinah pa si prodajalci za to tudi ne vzamejo časa,« poudarja Zelenšek.

Do leta 2023 100 milijonov evrov prihodkov

Velikost trga bo do leta 2020 okoli 1500 milijard, 13 milijard potencialnih naprav, od tega jih želi Chipolo prodati 10 milijonov. Zelenšek je odločen, da podjetje do leta 2023 ustvari 100 milijonov evrov na leto. V začetku prihodnjega leta bodo začeli iskati nove vire financiranja, s katerim bodo lahko izdatno podprli produktno in kadrovsko rast podjetja, ki trenutno najbolj krepi prodajo in svoj položaj na trgu. Korenito bodo spremenili poslovni model. Trenutno model temelji na prodaji prek trgovcev, spletni prodaji in promocijskih darilih. Zdaj želijo prodajo občutno povečati prek sodelovanja s partnerji, kot sta na primer Perry Ellis in Knomo. Svojo tehnologijo bo Chipolo lahko že v kratkem, saj pogovori z globalnimi parterji že potekajo, uporabil tudi na drugih področjih.

Spreminjajo operacijsko strukturo, kar pomeni, da se delijo na tri segmente: Chipolo Labs, ki se bo ukvarjal z razvojem tehnologije, ki je srčika podjetja, drugi bo Chipolo Consumer, ki se bo ukvarjal s prodajo produktov končnim uporabnikom, Chipolo Enterprice pa bo odgovoren za prodajo B2B, kar pomeni povečan obseg integracije tehnologije v produkte partnerskih podjetij.

Nova finančna injekcija

Razvoj trenutno poteka poleg v Trbovljah tudi v Ljubljani, kjer nujno potrebujejo več programerjev za sistema android in IOS. »Povpraševanje po teh kadrih je veliko. Upam, da bomo zanje še bolj zanimivi, ko bomo dobili novo razvojno investicijo.« Poleg vložka tveganega kapitala več vlagateljev, med drugim kakšnega slovenskega, v skupni višini petih milijonov evrov si obetajo še posojilo evropske razvojne banke.

Nadaljnji razvoj Chipola se zdi ne le zelo ambiciozen, pač pa tudi zelo jasen. Zelenšek si predstavlja, da bi bil po letu 2025 Chipolo že združen s katerim od partnerskih podjetij. Proizvodnja bo po vsej verjetnosti še naprej v Sloveniji in na Kitajskem, saj so s sodelovanjem zelo zadovoljni.