Kot je pred dnevi poročala nemška tiskovna agencija dpa, ki se sklicuje na skupno sporočilo za javnost treh družb, gre za prilagojeno različico štirimotornega reaktivnega potniškega letala british aerospace 146. Namesto dveh običajnih motorjev bi nanj namestili dva električna z močjo dveh megavatov.

Družbe so projekt, poimenovan E-Fan X, utemeljile z besedami, da ciljev EU ne bo mogoče uresničiti s tehnologijami, ki jih poznamo danes. »E-Fan X je pomemben naslednji korak na poti do uresničitve cilja - električnega poleta v bližnji prihodnosti,« je dejal Airbusov glavni tehnični direktor Paul Eremenko.

Letala na električno energijo razvija tudi Easyjet

Napovedal je, da bodo v postopku razvoja združili pretekle izkušnje in nova dognanja, do katerih so oziroma bodo njihovi inženirji prišli s pomočjo napredne pametne tehnologije.

Projekt sicer ni prvi na tem področju. Britanski nizkocenovni letalski prevoznik Easyjet je oktobra sporočil, da se je povezal z ameriškim Wright Electric, ki razvija letala na električno energijo za lete, krajše od dveh ur. Pri Easyjetu napovedujejo, da bodo v desetih letih na nekatere destinacije, vključno s Parizom in Amsterdamom, že leteli z letali, ki jih namesto fosilnih goriv pogajanja električna baterija.