Največja smučarskosejemska prireditev v Sloveniji, tokrat že 48. po vrsti, je smučarski sejem Snežinka na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani. Vrata bo odprl jutri, zaprl pa jih bo v nedeljo, 3. decembra. »Pričakujemo več kot 15.000 obiskovalcev, ki jim bomo na enem mestu ponudili pestro izbiro nove in rabljene smučarske opreme ter predstavili smučarske centre. Del sejma bo kot vsako leto tudi komisijska prodaja rabljene smučarske opreme, kupcem bodo na voljo rabljene smuči, smučarski čevlji in palice, prav tako smučarska oblačila, čelade in drsalke,« je povedal Tomaž Žugel iz Smučarskega kluba Snežinka. Vstop na sejem je prost, ponudnikov bo okrog 20, rabljeno opremo pa bo mogoče prodati oziroma kupiti le v okviru komisijske prodaje.

Najemi in prihrani

Za resnične užitke na snegu je pomembna kakovostna oprema, ki pa denarnici ni ravno prijazna, še posebej če smučamo le enkrat v sezoni ali samo kakšen konec tedna. Zato so se pri največjem ponudniku športne opreme pri nas Hervisu odločili, da si lahko ljubitelji smučanja najamejo smuči. »Želimo vsem omogočiti smučarsko doživetje, zato z začetkom smučarske sezone ponujamo izjemno možnost najema smuči vrhunskih znamk,« je dejal Simon Draganič, vodja marketinga za Slovenijo in Hrvaško. Smuči je mogoče najeti za en dan, za konec tedna, kar pomeni od petka do ponedeljka, za zimske počitnice, ko je mogoč najem za en teden oziroma devet dni, za prave ljubitelje belih strmin pa lahko traja najem kar šest mesecev. »Ker je veliko smučarjev, ki se na proge podajo redkeje, malo manj izkušenih in tudi manj zahtevnih, ponujamo možnost najema smučarskih setov dveh kakovostnih stopenj. Za malo manj izkušene smučarje je odlična izbira Comfort set, najem za en dan stane od 7,99 evra, za celo sezono pa od 199,99 evra. Za bolj izkušene je primeren Premium set, najem za en dan stane od 12,99 evra, za celo sezono pa 299,99 evra. Imamo tudi otroško opremo, za dan je treba odšteti 3,99 evra,« je dejal Simon Draganič. In koliko parov ter kakšnih imajo v ponudbi za najem? »V vseh naših poslovalnicah po Sloveniji več kot tisoč parov smuči najboljših priznanih znamk – Elan, Atomic, Fischer in Head. In tisti, ki si jih bodo izposodili med prvimi, bodo imeli popolnoma nove smuči,« je dodal Draganič.

Na sejem pohiteti že prvi dan

Vili Resnik, pevec: »O, kako smo smučali kot otroci in mladostniki. Po cele dneve! Mi verjamete? Smučati smo začeli ob 9. uri in nehali ob 17. uri, ko so se ustavile žičnice. Nisem bil niti lačen niti žejen, tako silno sem užival na smučeh. Zdaj pa – malce mi je nerodno, a bom kar priznal vašim cenjenim bralkam in bralcem – na smučeh zdržim dve uri. Ja, leta… V decembru se ne bom mogel smučati, ker imam dan za dnem nastope, prav tako med novoletnimi prazniki. Kje bom nastopal na silvestrovo, se še nisem odločil, imam namreč več ponudb, a zagotovo ne na kakšnem smučišču. Bom pa užival na belih strminah v januarju med tednom – ob koncih tedna bom nastopal – in verjetno še več v februarju, ko se mi bo glasbeni urnik umiril. Sejmi rabljene opreme so še kako dobrodošli, sploh če kupuješ opremo za otroke, ki potrebujejo vsako leto novo. Je pa treba na sejem pohiteti že prvi dan odprtja, ko je pestra izbira še v ponudbi. Imam izkušnje iz preteklih let, zamudil sem prvi dan, drugi in tretji dan pa je bilo že skoraj vse prodano.«

Smučarski sejem kot velik dogodek

Petra Zore, glasbenica: »Zaradi obveznosti z mojo glasbeno skupino Bomb shell bolj redko najdem čas za zimske radosti. A kadar mi čas dopušča, z veseljem skočim do Krvavca, Kranjske Gore ali Pokljuke, ki ima prav posebno mesto v mojem srcu, saj sem tam kot otrok preživljala zimske počitnice z družino. Na smuči me je posadil oče, ko sem imela pet let. Še danes se živo spomnim, ko sva odšla na sejem rabljene opreme na Gospodarskem razstavišču in sva prehodila cel sejem, preden sva našla rdeče smuči in pancerje. Še danes vidim prednost sejmov rabljene smučarske opreme v tem, da je oprema cenovno ugodnejša. Veste, ko sem bila punčka, sem smučarski sejem doživela kot velik in pomemben dogodek. Še danes, ko najdem čas, ga obiščem, morda spet najdem rdeče smuči in rdeče pancerje.«

Večkratna zmagovalka v veleslalomu

Nuša Derenda, pevka: »Smučati sem začela še v časih, ko smo morali hoditi v hrib peš in štamfati. Glede na to, da v tistih časih ni bilo veliko prometa, smo se lahko z alpskimi smučmi poganjali po cesti in na tak način sem šla večkrat tudi do svoje babice. Moj brat pa se je navezal na avto in ga je oče vlekel na smučeh. Takrat smo res našli vsak hribček in se spustili po njem. V osnovni šoli, v petem razredu, sem zmagala v veleslalomu, v srednji šoli sem zasedla tretje mesto, zmagala pa sem tudi na veleslalomu zvezd pred kratkim. Za nagrado bi morala dobiti smuči, pa jih žal nikoli nisem dobila. Zdaj smučamo vsako leto, če le čas dopušča. Z možem Frenkom za kak dan skočiva na slovenska smučišča, za nekaj dni pa gremo v tujino, največkrat v Libinje. Glede na to, da bo to leto zame izjemno pestro, saj praznujem 20. obletnico glasbene kariere in pripravljam kar 20 nastopov in veliko drugih projektov, bo smučanja najbrž manj. Oprema? Ni mi vseeno, kakšno opremo kupim, ker sem dobra smučarka, ampak ko jo kupim, jo imam nekaj let. Lani sem si kupila nov kombinezon in imam mir za nekaj let, v Trebnjem pa sem kupila smuči in pancerje, saj prisegam na strokovne prodajalce opreme iz Slovenije.«

Užitek na potenco

Maša Uranjek, skupina MJAV: »Na snežnih strminah smučam že od malih nog, saj so me posadili na smuči že pri štirih letih, ko sem se na Rogli in Kopah učila prvih zavojev. Vsak dan po šoli smo šli z bratom in sosedi na bližnjo vzpetino, kjer smo morali najprej zgladiti progo s štamfanjem, potem pa po vsakem spustu zopet peš na vrh hriba, saj vlečnice ni bilo. A bili smo veseli in srečni. Med zimskimi počitnicami smo smučali v Italiji – užitek na potenco. In je prišla moda deskanja, oče me je vpisal na tečaj in prva ura je bila polomija. Večino časa sem bila na tleh, zavoji so bili velika zadrega in sem se odločila, da bom raje ostala na smučeh. Zadnja leta si žal redko vzamem čas za smučanje, zato je tudi moja smučarska oprema že malo starejšega datuma in si dejansko smuči že od lani sposojam od svakinje. Robnik dam nabrusiti pri serviserjih na smučiščih. A zdaj imam namen kupiti nove smuči in če bom ujela kakšen sejem rabljene smučarske opreme, se bom podala tja, sicer pa v trgovino. Konec koncev si kupujem opremo za naslednjih 20 let.«