A bolj kot to bode v oči drugo dejstvo: formula 1 se je znašla na razpotju. Takšni in drugačni eksperimenti z obliko dirkalnika, zaščito, pogonskimi enotami, varčevanjem z gorivom, dirkališči in še bi lahko naštevali, so se končali s še eno pomembno podrobnostjo. Z vrha formule 1 se je poslovil Bernie Ecclestone, krmilo so prevzeli drugačne vrste poslovneži. Ti pa zdaj iščejo pravi recept, kako ponovno na dirkališča in pred male zaslone privabiti več gledalcev. Kajti trend upadanja zanimanja za ta šport je zdaj že v nebo vpijoč.

Kako tudi ne bi bil, ko pa po eni strani dirkači ne morejo več voziti »na polno«, nad čimer se pritožujejo tudi sami, po drugi pa se je s sistemom kaznovanja tako zaradi tehnike kot vedenja na stezi dodobra zmanjšal dirkaški »morilski nagon«. Kajti formula 1 bi moral biti šport ekscesov, pretiravanj. Ekologija, varčevanje, discipliniranje za vsako ceno – to bi bolj spadalo h kakšnemu drugemu športu.

A zdaj je, kar je, in dirkači, ekipe ter gledalci se morajo znajti s tem, kar imajo. Zadnja dirka je sicer zaradi dejstva, da je bil prvak znan že pred tem, izgubila veliko emocionalnega naboja, je pa pokazala, kam je zašel ta šport. Kolona vozečih dirkalnikov od prvega do zadnjega kroga, z minimalnim številom prehitevanj, ko so oči dirkačev bolj uprte v številke, ki jih opozarjajo, koliko goriva so že porabili in koliko plina lahko dajo, da ne bodo porabili preveč. Namesto da bi na merek vzeli tekmeca pred seboj in ga skušali prehiteti.

Ta sezona je torej pod streho, nova nas bo vse pričakala z veliko novostmi, najočitnejša bo sistem zaščite dirkačeve glave Halo. Če nič drugega, se bo treba navaditi na nov videz dirkalnikov. In tudi to bo takoj oproščeno, če bodo vsaj dirke zanimivejše, kot so bile v večini primerov letos.