Če ste materialist, potem po vsej verjetnosti uporabljate facebook bolj pogosto in bolj intenzivno, ugotavljajo raziskovalci, ki so pod vodstvom Phillipa Ozimeka preučevali enega od načinov uporabe, ali bolje rečeno zlorabe, družbenega omrežja facebook. Študija, ki je bila objavljena v Heliyonu je pokazala, da materialistični ljudje vidijo oziroma dojemajo svoje facebook prijatelje kot »digitalne predmete«, in imajo navadno bistveno več prijateljev kot ljudje, ki niso materialisti. Študija je prav tako razkrila, da imajo materialisti večjo potrebo po tem, da se primerjajo z drugimi na družabnih omrežjih.

Obstaja povezava med materializmom in intenzivno dejavnostno na facebooku

Ozimek in njegova ekipa so izvedli raziskavo na Univerzi v Bochumu v Nemčiji, v okviru katere so pod drobnogled vzeli 242 uporabnikov facebooka, piše Independent. Udeležence v raziskavi so vprašali v kakšni meri se strinjajo s trditvami iz vprašalnika, ki so jim ga predočili, kot so: »Moje življenje bi bilo boljše, če bi imela stvari, ki jih trenutno nimam« in »Zaradi tega, ker imam veliko prijateljev na facebooku, sem uspešnejši v privatnem in profesionalnem življenju«. Med drugim so morali odgovoriti tudi na vprašanje, do kakšne mere so facebook prijatelji lahko koristni pri doseganju njihovih lastnih ciljev.

Odkrili so, da obstaja velika povezava med materializmom in intenzivno dejavnostjo na facebooku. »Materialisti se bolj poslužujejo družabnega omrežja facebook in svoje facebook prijatelje spreminjajo v predmete – nanje gledajo kot na svoje lastništvo,« pojasnjuje vodilni avtor študije Phillip Ozimek. »Facebook z milijoni profilov in informacijami o ljudeh omogoča odlično platformo za družbene primerjave. In vse je brezplačno – materialisti imajo radi orodja, za katera jim ni treba plačati.« Materialistični ljudje facebook uporabljajo kot sredstvo za doseganje pomembnih življenjskih ciljev, po drugi pa jim aktivnosti in prisotnost na facebooku omogoča, da se počutijo bolje, je še razkrila študija. Zanje je facebook orodje, s pomočjo katerega ugotavljajo, kako daleč so še od zadanega cilja: postati bogat.

Raziskavo so ponovili še na drugi skupini, v okviru katere je sodelovalo 289 uporabnikov facebooka, in prišli do istih zaključkov.