Veriga pekarn Greggs je pred dnevi dodobra razburila krščansko skupnost. V svojem oglasu so si namreč izposodili del krščanske simbolike: upodobili so trenutek, ko novorojenca Jezusa obiščejo sveti trije kralji, a so si privoščili drzno spremembo: Jezuščka so nadomestili s hrenovko v testu.

Oglas s sporno fotografijo so objavili v luči skorajšnjega izida adventnega koledarja. Ta bo kupcem za 24 funtov na voljo od ponedeljka dalje v izbranih poslovalnicah pekarne, vseboval pa bo kupone za popust pri nakupu pekovskih izdelkov.

Simon Richards, vodja desničarske skupine Freedom Association je dejal, da je tovrstno oglaševanje »bolno« in da si oglaševalci »nikoli ne bi drznili na takšen način se norčevati iz katere druge religije«. V svojem zapisu na twitterju je ljudi še pozval k bojkotu verige Greggs. Tudi Daniel Webster predstavnik za odnose z javnostmi, se je strinjal s pozivom k bojkotu in dodal še, da je krščanska simbolika vsako leto neprimerno uporabljena za namene oglaševanja in ustvarjanja škandalov. »Letos se je vse skupaj začelo nekoliko hitreje,« je še dejal za britanski Guardian.

Tudi v britanski evangeličanski cerkvi so dejanje ostro obsodili in dejali, da gre za namerno kreiranje škandala, ki bi pripomogel k večji prodaji. Burna debata se je razvnela tudi na Greggsovi facebook strani, kjer pa je večina uporabnikov zapisala, da se jim zdi podoba nadvse zabavna.

Pekarna se opravičuje, koledarja pa ne bo umaknila iz prodaje

Greggs svojega adventenga koledarja ne namerava umakniti iz prodaje, so se pa v izjavi za javnost opravičili vsem, ki jih je njihov oglas prizadel. »Nikoli ni bil naš namen kogarkoli prizadeti,« so zapisali.

Da so religijski simboli neredko v mislih oglaševalcev, dokazuje tudi dogodek izpred nekaj tednov, ko je slovenske medije polnila odločitev trgovske verige Lidl, da z namenom »verske nevtralnosti« s pokrovčkov svojih jogurtov izbriše pravoslavni križ.

Priznati je treba, da je oglaševalcem v primeru Greggs najverjetneje uspelo to, kar so želeli doseči: za pekarno je slišalo veliko število ljudi in če verjamemo reku, da slaba reklama ne obstaja, se verigi Greggs v predbožičnem času obeta precejšnje povečanje prodaje.