Neverjetna zgodba se je začela pred desetimi leti. Takrat je revija Road & Track manj znano podjetje Hennessey povabila k sodelovanju pri testiranju, kateri avto na svetu najhitreje pospeši do hitrosti 320 kilometrov na uro. Povabljeni so bili tudi tedanji težkokategorniki mercedes mclaren SLR, lamborghini murcielago in bugatti veyron 16.4. Na letalski stezi v osrednji Kaliforniji je z osupljivim časom 20,3 sekunde zmagal prav Hennesseyjev venom 1000, kar je presenetilo celo lastnika podjetja Johna Hennesseyja, ki je dejal: »Presrečni smo, a naše zgodbe še ni konec. Takoj sem začel razmišljati, kaj vse lahko na avtu izboljšamo, da bo še hitrejši.« In prav to, biti hitrejši, je poslanstvo podjetja, ki superšportnike izdeluje v majhnih serijah, zato ne čudi, da cenovno presegajo mejo milijona dolarjev.

Želja postaviti svetovni hitrostni rekord seveda ni mačji kašelj, toliko bolj, ker na svetu ni vetrovnega predora, v katerem bi lahko preizkusili, kako se avto pri tako zelo visoki hitrosti obnaša. Ko so na osnovi lotusa exige naredili model venom GT, so bili prepričani, da je naravnost idealen za podiranje rekordov, pa v mislih niso imeli tistega do magične stotice, ki jo sicer doseže v vsega 2,7 sekunde. Izziv je bila meja 300 kilometrov na uro in 21. januarja 2013 jo je strup na štirih kolesih dosegel v vsega 13,63 sekunde. Kot da to še ni bilo dovolj, je dirkalnik aprila istega leta na nekdanji pristajalni stezi za vesoljska plovila dosegel maksimalno hitrost 427,6 kilometra na uro, 14. februarja 2014 pa so na Floridi na najdaljši mogoči stezi, ki je merila 5,1 kilometra, različico s trdo streho zapeljali vse do hitrosti 435,31 kilometra na uro, s čimer je avto postal najhitrejši maloserijski na svetu. Ker pa so vozili le v eno smer in do tedaj prodali le 16 vozil (morali bi jih vsaj 30), rekorda v Guinnessovi knjigi niso priznali. A s tem hitrostnih preizkusov še ni bilo konec. Lani ob 25-letnici podjetja so želeli postaviti rekord še z vozilom zgoraj brez in ga z različico venom GT spyder in hitrostjo 427,4 kilometra na uro tudi dosegli.

Na kilogram teže ena konjska moč

In kaj je na venomu GT tako posebnega? Moč njegovega 7-litrskega motorja, sposojenega iz corvette ZR1, ki ga poganja 93-oktanski bencin, je 1244 konjev, razmerje med močjo in težo pa je 1 kilogram na 1 konjsko moč. Osemvaljnik prenaša moč na zadnji kolesi s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika, ki so ga uporabili tudi v fordu GT. Kot da tako velika čreda konjev ni dovolj, so mu lani moč povečali na 1451 konjev. Močnejša sta le še bugatti chiron in koenigsegg regera. Priljubljena je tudi različica zgoraj brez, s prvo se je zapeljal pevec Aerosmithov Steven Tyler, ki pa je nato avto letos na dražbi za 800.000 dolarjev prodal, denar pa namenil dobrodelnim projektom. Odkar je leta 2010 zapeljal na cesto, je venom GT postal sopomenka visokih hitrosti. »Moje sanje so vedno bile izdelati najhitrejši avto na svetu in to nam je uspelo. Naš venom je hkrati eden najbolj ekskluzivnih športnih avtomobilov. Hvaležen sem našim strankam, zaposlenim in dobaviteljem, ki so mi omogočili, da so moje sanje postale resničnost,« je še dejal John Hennessey. Letos so izdelali še zadnji venom GT, ki je nosil oznako final edition, bil je obarvan v modro in prepoznaven po dveh belih črtah, ki se raztezata čez vso karoserijo. Srečni lastnik je zanj odštel 1,2 milijona dolarjev.

Poslanstvo podjetja je izdelovati lahke in posledično zelo zmogljive avtomobile, pri čemer pa prvi mož priznava, da niso ravno udobni. Njihov naslednji projekt se imenuje venom F5, ima več kot 1500 konjev moči, z njim so se zapeljali do 482 kilometrov na uro, pospešek pa ima na ravni formule 1. Izdelali jih bodo 24, za vsakega želijo iztržiti najmanj 1,6 milijona dolarjev. Cilj tega avtomobila ni biti zgolj lep, tehnološko popoln ali prefinjen, cilj je predvsem – biti najhitrejši. V tem se najbolj razlikuje od na primer enza ferrarija, porscheja carrere GT ali mercedesa SLR mclarna.

Porabili so največ 5 milijonov dolarjev

»Hitre avtomobile želimo narediti še hitrejše,« je moto podjetja, ki se nikoli ne bo lotilo izdelave čisto svojega avtomobila, saj se jim to ne zdi smiselno. Raje poiščejo neki avto, ki ima potencial, in ga nadgradijo. Tako so na primer oko vrgli na chevrolet corvette in pa SRT viperja. »Ko smo razvijali venom GT, smo zanj porabili največ pet milijonov dolarjev. Pagani na primer je za razvoj huayre porabil petkrat več. Pomembno nam je, da je avto kul in da ima potencial pri moči,« pravi Hennessey. Seveda je hitra vožnja velik izziv tudi za voznika, pri čemer je hitrost avtov, namenjenih prodaji, omejena na največ 415 kilometrov na uro, saj želijo preprečiti, da bi pnevmatike eksplodirale. Pa tudi sicer tako zelo hitra vožnja ni za vsakogar. »Nikoli še nisem sedel za volanskim obročem nečesa tako zelo hitrega. Pospešek je naravnost neverjeten,« je testno vožnjo pospremil Philip Robertson, ki za Guinnessovo knjigo rekordov opravlja delo sodnika.