Se še spomnite boksarja Georgea Foremana? Bil je dvakratni svetovni prvak v težki kategoriji. Ko mu je to uspelo drugič, v starosti 45 let, je postal najstarejši prvak vseh časov. Veliki George je danes uspešen podjetnik (milijonar) in duhovnik, presenetljivo pa tudi – igralec. Sodeluje namreč v resničnostnem potovalnem šovu s pomenljivim naslovom Bolje pozno kot nikoli, kjer mu družbo med drugim dela sloviti William Shatner (Zvezdne steze). Z naslovom televizijske serije se do potankosti strinjajo tudi pri Volkswagnu. V hitro rastočem razredu majhnih športnih terencev, kjer je gneča vse večja, namreč donedavna niso imeli svojega aduta, sedaj pa ga ponosno predstavljajo. Njegovo ime je T-roc.

Če se vam ime zdi neznanka, pomislite še enkrat, kajti besedo roc so Wolfsburžani že uporabili. Spomnite se samo kupeja scirocca in koncepta iroca, ki je bil osnova za tretjo generacijo scirocca. Toda z njima, z izjemo nekaj črk, nima veliko skupnega, jih pa vendarle druži besedica pogum. S T-rocom so šli namreč oblikovalci korak naprej, konservativno klasiko zamenjujejo čustva in razburljivost. To se najlepše kaže v zunanji podobi, saj so Nemcem nenadoma postale pomembne celo barvne kombinacije (na voljo jih je 24), pri čemer sta karoserija in streha avtomobila po želji obarvani različno. To pa mu zelo pristaja. Naj vam prišepnemo: nam je bil najbolj všeč v zlati barvi s črno streho.

Vemo, kaj boste zanj najprej dejali: da je lepo videti, za fasado pa se skriva praznina. A to je brca v temo. Ni namreč samo privlačen, ampak je obenem pameten. Izklesano športno telo mu priznavamo tako moški kot ženske, pamet pa dokazuje med vsakodnevno uporabo, z radarskim tempomatom na primer, ki sam pospešuje in po potrebi zavira v območju od 0 do 210 km/h. Njegova pomoč je za čisto desetico. Toda zgodba o njegovi pameti se tu še ne konča. Samodejno parkiranje, pomoč pri ohranjanju smeri in menjavi voznega pasu ter sistem za nadzor prometa s prepoznavanjem pešcev in mestno funkcijo zaviranja v sili pa je le nekaj bombončkov, ki razbremenijo voznika ter naredijo vožnjo bolj udobno in tudi varno. Veseli pa tudi možnost induktivnega polnjenja prenosnega telefona.

4-2-3-4-4-5. Kombinacija številk sicer ne odpira kakšnega sefa, v katerem se skrivajo zlate palice. A je kljub temu pomembna, saj nam sporoča dolžinske centimetre in prtljažne litre. Dolžinska mera 423 centimetrov sicer pove, da gre za najmanjšega izmed četverice Volkswagnovih športnih terencev (še tiguan, atlas in touareg), a to še zdaleč ne pomeni, da je majhen. Pisan pa je na kožo aktivnim parom brez otrok, pa čeprav tudi odrasli na zadnji klopi zadrege, kam s koleni in glavo, ne bodo poznali. Nadgradnja je seveda prtljažnik s 445 litri. Če se komu to ne zdi veliko, lahko pojasnimo, da je veliko, saj jih podobno veliki tekmeci ponujajo manj. Pogrešali pa smo pomično zadnjo klop, ki bi osnovni prtljažnik še povečala. Ker pa je zadnjo klop mogoče podreti, bo par v prtljažnik zlahka spravil tudi dve gorski kolesi. T-roc tako vlogo tovorne mule zlahka odigra.

V športnem terencu lahko sicer prepoznate navihanega otroka, v čigar družbi vam nikoli ne bo dolgčas, saj vedno postreže z nečim nepričakovanim, kot da skriva asa v rokavu. Ta as ni eden, asov je več. Prvi v vrsti je štirikolesni pogon, ki je v T-rocovem razredu prej izjema kot pravilo, ima pa eno slabo lastnost – prtljažnik zmanjša na 392 litrov. A to mu zlahka oprostimo, saj je kot nalašč za različne vremenske razmere, po zaslugi štirikolesnega pogona pa se hitro iz udobnega in hitrega štirikolesnika prelevi v tank, ki pred seboj podira še tako zahtevne ovire, kot je na primer sneg na cesti.

Ko so nam povedali, koliko motorjev bo na voljo, smo se takoj spomnili na študentska leta. Številka šest je namreč pomenila tanko ločnico med uspehom in neuspehom. Trojica bo bencinskih in trojica dizelskih motorjev, pri čemer je najbolj zanimivo, da so si identični po moči, ki je 115, 150 ali 190 konjev (85, 110 in 140 kW). Na testnih vožnjah smo imeli možnost voziti tudi dizelske, a smo se v skladu s trendom okoljske naravnanosti zahvalili, kilometre pa raje nabirali z bencinarjem. Nikoli nismo veljali za grebatorje, a tokrat smo naredili izjemo. Ko so nas vprašali, s kakšnim T-rocom bi se najprej zapeljali, smo izstrelili: z vrha ponudbe. Tako smo izbrali najmočnejšo in tudi s 30 tisočaki najdražjo različico 2,0 TSI 4motion DSG. Greenpeaceovcev ne bo ravno navdušila, ne s porabo nad 7 litri (ki se nam zdi lastnikovi denarnici primerna) ne z izpusti ogljikovega dioksida (153 g/km). So bili pa vozni občutki tisti pravi, sploh 7-stopenjski samodejni menjalnik navdušuje, tako da bi testneža zlahka zapeljali v svoj hlev.

Tale T-roc je karizmatičen, o tem ni nikakršnega dvoma, veliko povpraševanje po športnih terencih pa daje vedeti, da bo prodajna uspešnica. Pomembno vlogo bo seveda odigrala tudi cena. Na slovenske ceste bo zapeljal konec meseca za najmanj 18.646 evrov.