Delnice so padle, ker je Facebook napovedal krepko rast stroškov v prihodnjem letu, ker namerava ukrepati proti izkoriščanju njegove platforme za zavajanje in širjenje lažnih novic, kot se je to dogajalo lani, ko so Rusi kupili plačali za najmanj 3000 oglasov in objavili še 80.000 drugih objav za 126 milijonov Američanov.

Kongresni odbor za obveščevalne zadeve je v sredo objavil nekaj takšnih oglasov, ki so zvito igrali na čustva in strah Američanov ter tudi njihovo vero. V enem od oglasov hudič navija za demokratko Hillary Clinton, Jezus Kristus pa za Donalda Trumpa. Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je dejanja Rusije obsodil in napovedal ukrepe.

Najeli bodo 10.000 ljudi, ki bodo nadzirali objave, zaradi česar se bodo stroški poslovanja v prihodnjem letu povečali za do 60 odstotkov, kar pomeni, da bo trpel dobiček.

Prihodki od oglasov narasli za 49 odstotkov

Ta je sicer v tretjem četrtletju letos glede na enako obdobje lani skočil za 70 odstotkov na 4,71 milijarde dolarjev oziroma 1,59 dolarja na delnico. Prihodki so prav tako poleteli k višku za skoraj 50 odstotkov na 10,33 milijarde dolarjev.

Prihodki od oglasov so narasli za 49 odstotkov na 10,14 milijarde dolarjev, od tega je 88 odstotkov prišlo od oglasov na mobilnih napravah. Cena oglasa je narasla povprečno za 35 odstotkov.

Facebook je imel v tretjem četrtletju 2,07 milijarde aktivnih mesečnih uporabnikov, kar je 16 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

Delnice Facebooka so se do objave rezultatov podražile za 1,44 odstotka na 182,66 dolarja, v podaljšanem borznem trgovanju pa so se pocenile za 1,87 odstotka na 179,25 dolarja. Pretiranih skrbi sicer ni, saj so se delnice letos podražile že za 60 odstotkov.