Večkrat se zgodi, da smo ljudje razumljeni napačno. Da rečemo nekaj, tisti, ki mu je to namenjeno, pa sliši nekaj drugega. Pri čemer gre največkrat za vsebinsko težavo in je napačno razumljeno bistvo sporočila. Zgodi pa se tudi, da kaj dobesedno slišimo drugače. Kar je lahko nepomembno, lahko pa tudi precej nerodno. Kot na primer pri pripetljaju iz naših šolskih dni, ko je, takrat še tovarišica, potem ko je obelodanila, da bo preverjala znanje, vprašala tisto znamenito: »Se kdo javi?« In se je od nekod po mučni tišini zaslišal sramežljivi (dobesedno): »Jez' bi se!« Pa je bil ogenj v strehi, verjetno ni treba razlagati, zakaj – če potrebujete namig, dodajmo, da je preslišala zadnjo črko prve besede…

Na zelo podoben način smo pred časom, ko smo prvič slišali za ime novega Škodinega vozila, nemudoma pomislili, da se ta imenuje enako kot igra s kartami – tarok. Čehi so namreč svojega športnega terenca poimenovali karoq, pri katerem se le ena črka prebere drugače kot pri taroku. Zmoto smo spoznali prvič, ko smo ime avtomobila videli napisano, se nam pa je, ker smo ljubitelji omenjene igre, vseeno že pred tem vsaj malce prikupil. Ko smo se ta teden z njim premierno zapeljali po sicilijanskih cestah, se nam je prikupil še malce bolj…

Zgoraj omenjeno seveda ne pomeni, da smo karoqa »v obravnavo« vzeli kaj drugače, a dejansko objektivno pri njem v dveh dneh nismo našli kakšnega minusa. Subjektivno gledano je seveda drugače. Karoqa bi na primer stežka uvrstili med zelo atraktivne avtomobile; njegove linije so sicer skladne, avto je všečen, izstopa pa pač ne, oblikovno je prej konservativno zadržan. Drugače je v notranjosti, ki je ob tem tako urejena, tako pregledna in je v njej vse skupaj tako logično in uporabno, da ob nesmislih s tlačenjem vedno več funkcij na en ekran s kar najmanj pomožnimi gumbi – kar je mogoče opaziti pri številnih novih avtomobilih – vse skupaj deluje prav blagodejno in za uporabnika nemudoma tako enostavno kot pri taroku v štiri odigrati valata z dvanajstimi najmočnejšimi kartami. Za nameček so materiali kakovostni in prijetni tako na oko kot na dotik, če bi bili ekstremno pikolovski, bi morda omenili le trdo plastiko na vratih. In ko smo že omenili ekran, dodajmo, da je karoq prva škoda, ki (opcijsko) ponuja dva – tudi tistega za volanom, ki ga poznamo iz drugih koncernskih modelov in ki v osnovi prevzame vlogo merilnikov, hkrati pa lahko prikazuje še marsikaj drugega. Pri čemer ne moremo niti mimo številnih drugih varnostnih in udobnostnih asistentov, od naprednega aktivnega tempomata do samodejnega zaviranja v sili in še marsičesa.

Škoda nas je v zadnjih letih s svojimi modeli že pošteno razvadila tudi glede prostornosti in pri vsakem njenem novem avtomobilu je že kar samoumevno, da se v tej kategoriji uvrsti na razredni vrh ali tik pod njega. Tako je tudi s 4,38 metra dolgim karoqom, ki ob 2,63 metra dolgi medosni razdalji tudi visokoraslim odraslim potnikom ponudi veliko prostora za vse okončine, tudi na zadnji klopi. To sicer opcijsko lahko predstavljajo trije ločeni sedeži, ki so vzdolžno pomični in imajo možnost nastavitve naklona, v odvisnosti od njihovega položaja pa osnovna prostornina prtljažnika znaša med 479 in 588 litri. Pri osnovni zadnji klopi, deljivi v razmerju 60:40, je prostornina 521 litrov. Skratka, v vseh primerih za avto teh dimenzij veliko, sicer pa je opcijsko odpiranje prtljažnega pokrova mogoče tudi z brco pod zadnji odbijač.

Vsem pohvalam navkljub najpomembnejša še sledi in je kakopak vezana na vožnjo. Karoq se je namreč med našim preizkusom izkazal kot zares zelo udoben avto, saj je njegovo vzmetenje ravno prav mehko, kar se je še kot posebno dobrodošlo izkazalo na slabih cestah, na katerih je z užitkom požiral grbinice, luknje in druge nepravilnosti. Ob tem se za avto te vrste dobro pelje tako pri dinamični vožnji v ovinkih, pri čemer se moramo zavedati, da sedimo za volanom športnega terenca, kot pri daljših avtocestnih odisejadah in tudi, ko zavijemo na kak grob makadam ali gozdno pot. Pri tem mu prav prideta 18,3-centimetrska oddaljenost od tal in seveda štirikolesni pogon, pri vseh naštetih načinih pa tudi možnost izbire voznih programov, ki prilagodijo njegovo obnašanje. No, morda je k odlični izkušnji vsaj malo pripomoglo tudi, da smo vse vožnje opravili z močnejšima motorjema v ponudbi, 150-konjskim (110-kilovatnim) 2-litrskim dizlom in enako močnim 1,5-litrskim bencinarjem, obema v kombinaciji s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom DSG, a tudi kolegi, ki so vozili šibkejšega bencinarja (litrski s 115 KM oziroma 85 kW), navdušenja niso skrivali. Ob omenjenih bo na voljo še enako kot šibkejši bencinar močan 1,6-litrski dizel, osnovni menjalnik je pri vseh 6-stopenjski ročni, štirikolesni pogon pa bo na začetku prodaje sredi decembra na voljo pri močnejšem dizlu. Še nekaj bo značilnost začetka prodaje – to, da karoq sprva ne bo na voljo z osnovno opremo active, s katero bo malce pozneje cena še malo nižja od sprva začetne 21.712 evrov (s srednjo stopnjo opreme ambition) oziroma nekaj pod 20.000 evri ob izbiri Škodinega financiranja.

Za konec pa še enkrat k uvodu – če je beseda karoq podobna besedi tarok, je slednja zelo podobna tudi besedi tarot. Torej spet kartam, ki pa služijo za vedeževanje. Sicer z njimi ne znamo ravnati, smo pa skoraj prepričani, da bi karoqu napovedale lepo prihodnost.