Novico o preiskavi so v družbi BMW potrdili, Evropska komisija pa je potrdila le, da so pristojni organi od 16. oktobra izvedli več nenapovedanih preiskav v prostorih enega od proizvajalca vozil v Nemčiji.

Kot poroča AFP, so preiskave povezane s sumi, da je več nemških podjetij od leta 1990 sodelovalo pri razvoju vozil, njihovi proizvodnji in logistiki, pa tudi pri tem, kako zadovoljiti stroga pravila glede dizelskih emisij. Zgodbo o kartelnem dogovarjanju je julija objavil nemški tednik Der Spiegel, kjer so zapisali, da so bili na ta račun »dogovarjanj pod mizo« oškodovani tako kupci kot dobavitelji omenjenih podjetij.

Volkswagen in Daimler sta bila med prvimi, ki sta se odzvala s pojasnili. Največji svetovni proizvajalec vozil Volkswagen se sicer še vedno ni otresel afere »dieselgate«, ki je podjetje stala že več milijard evrov od leta 2015.

Evropska komisija je po poročanju AFP potrdila, da podjetje Daimler sodeluje v preiskavi. Omenjeno podjetje je bilo sicer julija kaznovano z globo v višini milijarde evrov v drugem primeru kartelnega dogovarjanja. Več proizvajalcev naj bi namreč med seboj usklajevalo cene tovornjakov.

Evropska komisija ali nemški zvezni varuh konkurence bi lahko v teoriji v podjetja kaznoval z globami v višini 10 odstotkov letnih prihodkov. Glede na objavljena poslovna poročila za lansko leto bi skupna kazen znašala blizu 50 milijard evrov.