Novogoriški GOAP, ki ga vodi Leon Kralj, so ustanovili leta 1990. Po tem, ko sta jim osnovno dejavnost predstavljali predvsem prodaja računalniške opreme in avtomatizacija procesov, so se sredi devetdesetih začeli intenzivno posvečati izdelavi sistemov za avtomatizacijo na potniških ladjah, s čemer so si ustvarili močno poslovno mrežo in si sčasoma priborili kar 50-odstotni svetovni tržni delež.

Znanje in izkušnje so jih kmalu popeljali tudi v razvoj tehnoloških produktov za pametne domove, kar danes predstavlja tudi njihovo osrednjo dejavnost. Tudi tu želijo delovati na najvišji kakovostni ravni tako z uporabo najboljših materialov kot proizvodnje, ki poteka izključno v Evropi. Kot podporno tehnologijo za izvajanje komunikacijskih protokolov so izbrali Z-Wave, ki je danes sinonim za najbolj zanesljivo in varno brezžično tehnologijo v segmentu pametnih domov.

Letos 30-odstotna rast

Podjetje je lani ustvarilo 3,31 milijona evrov prihodkov, za letošnje leto pa že napovedujejo dodatno 30-odstotno rast. Zaradi povečanega obsega dela je podjetje že od lani svojo kadrovsko zasedbo nadgradilo za tretjino. Na enega inženirja zaposlijo enega prodajnega svetovalca, ki sodeluje neposredno z marketinško ekipo od načrtovanja do izvajanja in organizacije dela po posameznih, vnaprej profiliranih trgih. Zaradi potreb po novih sodelavcih GOAP že išče nove kadrovske potenciale. Trenutno imajo pogovore s kandidati za delovna mesta v prodaji in razvoju.

Poznavanje trgov in komunikacijskih strategij je ena ključnih kvalitet, ki jih marketing in prodaja zasledujeta, zato se redno udeležujejo svetovno znanih sejmov, kot so CES v Las Vegasu, Light & Building v Frankfurtu, CEDIA v San Diegu in drugi, ki so aktualni glede na strategijo posameznega produkta.

Vsako leto novi izdelki

Dejstvo je, da je potencial za razvoj brezžične tehnologije za pametne domove glede na besede Kralja in informacije drugih virov izjemno velik. V prihodnjih letih naj bi tako samo v Evropi na letni ravni v povprečju rasel za 35 do 40 odstotkov. Že letos je višina prometa, ustvarjena v segmentu tehnologije pametnih domov, presegla 25 milijard dolarjev globalno, medtem ko naj bi v naslednjih petih letih, do 2021, dosegla vrtoglavih 80 milijard ameriških dolarjev. Ni razloga torej, da se GOAP ne bi intenzivno posvečal razvoju novih produktov.

Na letni ravni trgu ponudijo v povprečju do dva nova izdelka in do pet posodobitev obstoječih izdelkov. Za naslednje leto že napovedujejo osem novih, a o tem še ne želijo govoriti, saj, kot pravijo, je njihov cilj reševati probleme, še preden se jih kupci zavedajo, in s tem ustvarjati tudi element presenečenja, kar naj bi bila običajna praksa visokotehnoloških pionirjev.

Pametne hiše

Med 65 državami, kjer gradijo poslovne mreže, največ prometa ustvarijo v Franciji, Nemčiji, na Švedskem in ameriškem trgu, kjer jih prav inovativnost dela boljše od konkurence. Za zdaj sicer poznavanje tehnologije pametnega doma v nekaterih državah kot tudi v Sloveniji še ne dosega niti približno tako strme rasti, kot jo dosega krivulja ustvarjenega prometa v omenjenem segmentu na globalni ravni. Dejstvo pa je, da če ne danes, se bo prav kmalu tega moral zavedati vsak. Najpozneje v 10 letih naj bi namreč vsak del hiše že komuniciral, cilj GOAP pa je biti tam v pravem trenutku. slo