Pol leta po položitvi temeljnega kamna na Veliki Loki že stoji 7300 kvadratnih metrov velik proizvodno-logistični center podjetja TPV, ki v tamkajšnji poslovni enoti zaposluje 364 ljudi, do leta 2020 pa naj bi jih še kakšnih sto več. Z 20,3 milijona evrov vredno naložbo, ki bo v celoti zaživela v prihodnjih dveh do treh letih, TPV vzpostavlja pametno tovarno, v kateri bodo proizvodne in logistične procese izvajali z uporabo novih robotov in avtomatsko vodenih vozil, tudi takih, ki so jih oblikovali sami.

Z novim objektom pridobivajo sodobne proizvodne linije za nove izdelke, sisteme za upravljanje proizvodnje in avtomatizirano interno logistiko, digitaliziran skladiščni sistem ter sistem za digitalno povezavo z dobavitelji in kupci. Kot pojasnjuje direktor in predsednik poslovodstva TPV Marko Gorjup, bo tovarna delovala tako, da bodo iz obstoječega proizvodnega dela z avtomatiziranimi vozički in avtomatiziranimi viličarji proizvode pripeljali v pakirnico, kjer bo pakiranje potekalo deloma avtomatsko in deloma ročno. Sledi komisioniranje in skladiščenje, vse avtomatizirano. »Ta naložba za nas pomeni vlaganje v prihodnost,« pravi Gorjup. »Potrebujemo jo predvsem zaradi vse večjega števila novih razvojnih in proizvodnih poslov. V prihodnje bo verjetno na tej lokaciji prišlo še do dodatne širitve.«

Glavni trg je Nemčija

TPV, ki velja za enega vodilnih razvojnih dobaviteljev v svetovni avtomobilski industriji, v obratu na Veliki Loki izvaja različne tehnologije spajanja sestavnih delov, ki jih izdelujejo v drugih obratih TPV ali pri dobaviteljih. Večino izdelkov na Veliki Loki tudi prašno in kataforezno lakirajo. Dnevno naredijo 18 kilometrov zvarov, prebarvajo 7000 kvadratnih metrov površin in izdelajo 150.000 oziroma 70 ton končnih izdelkov. Kot dodaja Gorjup, je njihov trg že skoraj ves svet. »Letos bomo izvozili za okrog 6 milijonov evrov tudi v ZDA, v Južno Afriko, Kitajsko, še vedno pa prevladuje Evropa, Nemčija je naš glavni trg.«

Avtomatizacija je nujna za obstoj in razvoj

Kot poudarjajo v TPV, je v avtomobilski industriji avtomatizacija in digitalizacija nujna za obstoj in razvoj podjetja, razvoj pametnih tovarn pa med drugim prinaša znižanje stroškov proizvodnje, večjo produktivnost in natančnost izdelave, večjo kakovost končnih izdelkov, manjšo možnost človeške napake, kar vse skupaj vodi v večjo konkurenčnost na trgu. TPV tako z gradnjo novega obrata tudi po besedah evropske komisarske za promet Violete Bulc ustreza vsem usmeritvam EU.

»Gre za vračanje industrijske moči z avtomatizacijo, robotizacijo in ustvarjanjem pogojev za razvoj storitev. TPV očitno koraka v smeri te strategije.« Kot dodaja, avtomobilska industrija danes predstavlja 4 odstotke BDP v EU, zagotavlja 3,3 milijona delovnih mest in predstavlja 20 odstotkov celotnega svetovnega avtomobilskega kolaža, slovenska podjetja pa s takšnim razvojem, kot ga kaže TPV, zagotavljajo, da bo Slovenija še naprej igrala pomembno vlogo v avtomobilski industriji, tudi globalno.