Priljubljenost televizijskega ali glasbenega projekta za otroke in mladino lahko ocenimo tudi po količini tematsko ustreznega trgovskega blaga in tako ste morda opazili, da so trenutno vroča roba rekreacijski pripomočki, ki so bili nazadnje priljubljeni pred petindvajsetimi leti. Tisti, ki ste v stikih s šoloobveznimi deklicami prve triade, najbrž dobro veste, da to ni naključje – dekleta so svoja kolesa, skiroje ali rolerje zanemarila zaradi kotalk, saj se z njimi vozi glavna junakinja telenovele Jaz sem Luna, ki je po osemdesetih delih konec septembra sklenila prvo sezono na Pop TV.

Serijo, ki je nastala v latinskoameriški izpostavi Disneyja, so na redni dnevni program uvrstili poleti, že maja pa so zelo samozavestno napovedovali, da bo obnorela slovenske otroke in mladino. »To poletje bo za mlade popolnoma drugačno,« so pisali na svojem spletnem portalu. »Kotalke bodo postale modni hit, na rokah deklet se bodo vrstile barvne zapestnice, število hišnih ljubljenčkov z imenom Luna pa se bo najbrž hitrostno povzpelo.« Statistike glede povečanega števila hišnih ljubljenčkov, ki slišijo na ime Luna, nam sicer ni uspelo izbrskati, pri drugem pa se niso zmotili – v supermarketih, papirnicah, drogerijah in trgovinah z igračami imajo po večini posebne oddelke z bogato ponudbo izdelkov z motivi nadaljevanke Jaz sem Luna. Zvezkom in drugim šolskim potrebščinam se na policah pridružuje veliko modnih dodatkov, predvsem ogrlic z motivom lune, kot jo nosi istoimenska glavna junakinja telenovele, kupite lahko tudi parfume, dežnike, vrečke presenečenja in seveda rožnate kotalke, kakršne ima Luna. V zadnjem času se je povečalo tudi število razpisanih tečajev kotalkanja – konec oktobra eno od ljubljanskih športnih društev organizira celo takšnega z imenom Kotalkaj kot Luna.

Sedemnajstletnica, ki razume svoje občinstvo

Argentinsko-mehiško nadaljevanko Jaz sem Luna so začeli snemati lani. Priljubljena je predvsem v Latinski Ameriki in Evropi, v produkcijsko prenatrpanih ZDA so jo kmalu po tihem umaknili s programa. Pri zasnovi zgodbe nisi preveč komplicirali, spominja na tudi pri nas že videne uspešnice – Luna je prijazna dvanajstletna deklica, ki se v prostem času rada kotalka in ima celo službo kot natakarica v restavraciji s hitro prehrano. Življenje ji nove izzive ponudi, ko se njeni starši zaradi odlične poslovne priložnosti preselijo v nov kraj oziroma kar v novo državo – iz Mehike v argentinski Buenos Aires. Tam Luno vpišejo v prestižno zasebno šolo, kjer dobi nove prijatelje, odkrije pa tudi kotalkarski klub, kjer se uči dotlej menda še nepreizkušenega prostega sloga. Vse to je pospremljeno z bogatim odmerkom družinsko-vrstniških intrig, veliko se, kot se za Disney in večino otroških vsebin spodobi, tudi prepeva.

Luno v telenoveli upodablja malce starejše dekle. Sedemnajstletna mehiška igralka in pevka Karol Sevilla, ki že od malega igra v telenovelah in televizijskih oglasih, vlogo pa je dobila po dolgem nizu avdicij. Pred snemanjem se je udeležila intenzivnega sedemmesečnega tečaja kotalkanja. Karol je svoj zvezdniški status med otroki prenesla tudi na svoje digitalne platforme – ima skoraj šest milijonov sledilcev na instagramu, prav toliko jih sledi tudi njenemu kanalu na youtubu, kjer poleg glasbenih videospotov, povezanih z nadaljevanko, redno objavlja svoja razmišljanja oziroma sledi vsem pomembnim vsebinskim trendom uspešnih spletnih zvezd. Videti je, da se dobro zaveda svojega občinstva – sedemnajstletnica v večini videov sedi v dekliško opremljeni sobi, obkrožena s plišastimi živalcami in oblečena v otroška oblačila rožnatih odtenkov. Priljubljeni so seveda tudi njeni soigralci, s katerimi se prav zdaj odpravljajo na svetovno koncertno turnejo.

Sinhronizirana telenovela navdušuje otroke od četrtega leta

Podobne vsebine so mlade slovenske gledalce že prepričale. Pred desetletjem je bila tu telenovela o dijakih zasebne gimnazije, ki ustanovijo rock zasedbo Rebelde, to smo nazadnje dočakali tudi na koncertu v Hali Tivoli. Ob pomoči Disneyja nas je s podobnim receptom v tistem času šarmirala takrat še predpubertetniška Miley Cyrus v vlogi Hanne Montana, svetovno znane otroške zvezde, ki skriva pravo identiteto.

Na Pop TV so tokrat uvedli pomembno novost in merili še na mlajše gledalce. Jaz sem Luna je namreč prva v slovenščino sinhronizirana telenovela na večji televizijski postaji. Poslovenjene igrane nadaljevanke so otroci do zdaj lahko gledali le v okviru kabelskih paketov, na postajah, kot sta Disney Channel ali Nickelodeon. Pri Pop TV so se projekta sinhronizacije lotili z znanimi imeni. Pri slovenjenju naslovne skladbe so vskočili pri najmlajših priljubljena brata iz zasedbe BQL Anej in Rok Piletič ter Ula Ložar, predstavnica Slovenije na otroški Evroviziji. Likom so glasove posodili še Domen Valič, pevec Alex Volasko in celo Špela Grošelj, ki trenutno vodi resničnostno oddajo pri konkurenčni televiziji.

Prišla bo tudi druga sezona, morda celo igralska zasedba v živo

Pa naj komercialnim televizijam še kdo očita, da ne skrbijo za otroške vsebine. Kakor so nam sporočili s Pop TV, je bila serija po meritvah gledanosti Nielsen med predvajanjem najbolj gledana pri otrocih med 4. in 14. letom starosti. Mladim gledalcem za gledanje telenovel tako ni treba več čakati, da se naučijo brati podnapise. Privrženci serije so se sicer poimenovali lunatics ali po slovensko lunatiki, na Pop TV pa ne izključujejo možnosti, da bodo kot pri Esmeraldi, zasedbi Rebelde ali avstrijskem Gorskem zdravniku tudi oni dobili priložnost, da jih spoznajo na obisku v Sloveniji. Glede na svetovno priljubljenost verjetneje na koncertu kot pa na parkirišču kakšnega domačega trgovskega središča. Medtem obljubljajo, da bodo v kratkem napovedali, kdaj bo na sporedu že posneta druga sezona. Do takrat se lahko tolažijo s spletnimi vsebinami in modnimi dodatki ali pa se rekreirajo na kotalkah.