Nadvse kompleksna operacija se je začela v zgodnjih jutranjih urah v sredo, svoj cilj pa bo 5500 tonski lok, ki se bo bočil nad cesto, dosegel v torek.

Ruske oblasti so zaradi tega začasno omejile pomorski promet na tem delu Črnega morja, saj je 72-urna namestitev Krimskega mostu trenutno največja prioriteta. Gre za dvig 227 metrov dolgega segmenta, ki bo priključen na cestni del 19 kilometrov dolgega mostu. Inženirjem bodo pri tem v pomoč izkušnje, ki so jih pridobili konec avgusta ob namestitvi podobnega loka nad železnico.

Dele, dolgi 45 metrov, bodo morali pred namestitvijo dvigniti 35 metrov na vodo. Dvigovali jih bodo s pomočjo 12 močnih dvigal, ki lahko prenesejo težo do 650 ton. V proces je vključenih okoli 30 inženirjev, varilcev, geodetov in strokovnjakov za nadzor kakovosti, ki bodo v izmenah izvedli pričujoč neverjetni inženirski projekt.

Krimski most bo najdaljši evropski most

Krimski most, po katerem bosta tekla tako cestni kot železniški promet, bo z 19 kilometri najdaljši most v Evropi, kar pomeni, da bo za dva kilometra daljši od mostu Vasca da Gamme na Portugalskem.

Avtocesta na mostu bo imela štiri pasove in na njej naj bi se vozilo po 40.000 avtomobilov na dan, vožnja z ene na drugo stran pa bo trajala kakšnih deset minut.

Čez most bosta speljani tudi dve železniški progi, po katerih se bo peljalo po 47 vlakov na dan, z največjo hitrostjo 120 km/h (potniški) oziroma 80 km/h (tovorni vlak). Vagoni se bodo preko ožine začeli voziti šele leta 2019, saj je trenutno zaključene le 55 odstotkov železniške infrastrukture.