Snovalci oglasa za blagovno znamko Dove, ki združuje izdelke za nego telesa, se te dni otepajo očitkov o rasistični vsebini njihovega najnovejšega oglasa. Sporni oglas za losjon za telo so lahko videli uporabniki facebooka. Trisekundni posnetek je prikazoval temnopolto žensko, ki se (zaradi uporabe losjona za telo) spremeni v belko. Temnopolta ženska v oglasu sleče majico, pod katero je telo belke.

Na oglas se je odzvala vizažistka Naomi Blake, ki meni, da temnopoltim s tovrstnimi oglasi sporočajo, da se ljudi še vedno sodi po barvi kože. »Takšni oglasi nam sporočajo, da je lepota pogojena z barvo kože,« je dejala za Guardian.

Dekle iz oglasa: nisem žrtev

Oglasila pa se je tudi Lola Ogunyemi, temnopolto dekle, ki nastopa v oglasu. Britanski Guardian je objavil njen zapis o spornem oglasu. Zapisala je, da nikakor ni pričakovala takšnega odziva javnosti. »Če bi imela občutek, da bom v končnem izdelku portretirana kot manjvredna, ne bi sodelovala v oglaševalski kampanji,« je zapisala. Ogunyemijeva je že od otroštva vajena poslušati, da je »zelo lepa za temnopolto dekle«. Ko jo je Dove povabil k sodelovanju, je bila prepričana, da je to odlična priložnost, da svet opomni na temnopolte ženske in njihovo lepoto.

Zapisala je tudi, da je bilo na snemanju oglasa prisotnih več zelo raznolikih žensk, vsem pa je bilo jasno, da bo oglas prikazoval raznolikost lepote. Odziv javnosti jo je zelo presenetil, saj se ji oglas ne zdi rasističen. Izvirni oglas je namreč polminutni posnetek žensk različnega videza, ki se s slačenjem majic spreminjajo druga v drugo. Krajši odsek, ki je bil viden na facebooku in se širi po spletu, je po njenem napačno razumljen, saj ljudje ne poznajo konteksta. Svoj zapis je končala z besedami, da se nikakor ne čuti kot žrtev ponesrečene oglasne kampanje.

Podjetje se »globoko opravičuje vsem, ki jih je oglas prizadel«

Predstavniki za odnose z javnostmi podjetja Dove so se oglasili na twitterju, kjer so zapisali, da pred objavo posnetka niso dovolj dobro premislili in da objavo »globoko obžalujejo«.

V daljšem odzivu so zapisali, da njihov oglas ni ustrezno prikazal raznolikosti resnične lepote. Spoštovanje raznolikosti bi sicer naj bilo nekaj, glede česar so v podjetju »zelo strastni«. Ponovno so se opravičili vsem, ki jih je sporni oglas prizadel.

Toda opravičilo je prišlo prepozno. Uporabniki twitterja so pod objavo napisali več kot tri tisoč pretežno negativnih komentarjev, mnogi med njimi so pozivali k bojkotu blagovne znamke Dove. Nekateri so se tudi spomnili, da to ni prvi spodrsljaj v zgodovini oglaševanja znamke Dove. Oglas iz leta 2011 je namreč prikazoval temnopolto žensko, ki po uporabi njihovega izdelka za prhanje postane svetlopolta. Kot piše BBC, je Dove razburjal tudi predlani. Na etiketo kreme so namreč zapisali, da je primerna »za normalno do temno kožo«. Takratni mlačni in neprepričljiv odziv znamke Dove je razburil uporabnike, ki so ob ponovnem spodrsljaju neprizanesljivi.

Blagovno znamo Dove ima sicer v lasti podjetje Unilever, ki si lasti tudi znamke Knorr, Rexona, Magnum, Lux, Signal, Hellmann's, Becel, Axe in številne druge.