Nekatera mesta so postala prave turistične uspešnice. Kljub temu, da turizem prinaša mestu dobiček in nova delovna mesta, pa ima tudi določene negativne posledice. Poleg tega, da se čez mesto valijo množice turistov, kar pri številnih prebivalcih povzroča slabo voljo, pa vpliva tudi na samo podobo mesta. Vse več je trgovin in ponudnikov storitev, ki so bolj ali manj namenjene zgolj turistom, in vse manj takšnih, ki bi bile namenjene domačinom.

V Amsterdamu, kjer se prav tako soočajo s pričujočimi težavami, so sklenili, da bodo uvedli določene ukrepe in mesto vrnili meščanom. Predvsem želijo omejiti število turistov v starem mesnem jedru.

V ta namen so se mestne oblasti odločile, da bodo omejile število trgovin in ponudnikov storitev v starem mestnem jedru, ki ciljajo zgolj na obiskovalce. Mednje sodijo prodajalne vozovnic, izposojevalnice koles, trgovine s sirom, in druge trgovine na drobno ter ponudniki turističnih atrakcij, ki so izključno za turiste.

Kajsa Ollongren, namestnica župana za gospodarske zadeve, pravi, da so turisti v Amsterdamu še vedno zelo dobrodošli, hkrati pa poudarja, da želi s pričujočimi ukrepi predvsem zagotoviti, da bo center ostal privlačen in primeren za življenje meščanov. Mestne zgradbe, ki so namenjene, maloprodaji, vedno bolj zasedajo trgovine, namenjene turistom, kar zmanjšuje raznolikost trgovin za domačine, je še dejala županova namestnica.

V letu 2016 je mesto s 850.000 prebivalci obiskalo kar 17 milijonov ljudi, to je precej več kot pred petimi leti, ko je mesto obiskalo 12 milijonov turistov.