Se spomnite prizorov iz kakšnega filma, na primer iz Bena Hurja, kjer so se Rimljani na krožni dirki merili z bojnimi vozovi? Njihova kolesa so bila močno zašiljena, da so lahko poškodovala tekmečeva, vpreženih osem konjičkov, po navadi belih ali črnih, pa je razvilo za tiste čase neverjetno hitrost, ki je vozniku sproščala obilo adrenalina. A zavedati se je treba, da govorimo o časih prvega stoletja našega štetja. Od takrat se je veliko spremenilo in podobnega dirkanja s tako številnimi konji danes ne poznamo. Toda to seveda še ne pomeni, da smo na sproščanje adrenalina pozabili. Le da smo čistokrvne konje zamenjali z njihovimi pomanjšanimi replikami.

Če bi Rimljanom razlagali, da je kar 220 iskrivih konjičkov skritih v prostoru pod motornim pokrovom, ki meri največ dva kubična metra, jim verjetno ne bi bilo nič jasno. Pa saj še nam ni najbolj, saj si težko predstavljamo, da bi bojni voz z vpreženimi 220 konji lahko dosegel takšno hitrost, kot jo testni renault clio s priponko R.S. trophy. In ta je nadvse razburljivih 235 kilometrov na uro. Ne pozabite, govorimo o avtu iz nižjega razreda, ki v dolžino meri le malce več od štirih metrov. Marsikdo se verjetno sprašuje, zakaj sploh imeti takšen avto, ki na prvi pogled deluje, kot da je na steroidih. Dejstvo je, da že na zunaj kaže mišice – športna sta prednji in zadnji odbijač, zadnji spojler, 18-palčna lita platišča in kromirani zajetni izpušni cevi – z oznako R.S. pa nakazuje, da si želi, da bi za volanskim obročem sedel nekdo, ki bi znal ceniti, kaj vse lahko ponuja. Seveda mora biti tudi primernih mer, saj voznikov školjkasti sedež pretirane debelosti ne dopušča.

Ponudi pa lahko veliko. Sploh na kakšni ovinkasti cesti, ki se zdi njegovo naravno okolje in je nanjo prilepljen podobno, kot je s pogledom oboževalec na fotografijo svojega idola. A najbolje se primeri takrat, ko si rečemo, da nas ni strah, in izklopimo nadzor stabilnosti. Doživetje je ekstatično, že skorajda orgazmično. Stopalka za plin pa naravnost mazohistično kliče k temu, da jo pritisnemo do konca. Tedaj boste v dvomih biti bolj navdušeni nad pospeškom, ki se zdi še krajši od uradno izmerjenih 6,6 sekunde, saj vas dobesedno prilepi v sedež, ali nad zvokom motorja, ki hrumi in poka. Hrumenje na človeka sprva deluje kot otroški jok, čeprav na neki način iritira, a se nanj hitro navadimo. Kljub temu da postaja ljubezen do clia R.S. iz ovinka v ovinek močnejša, ima tudi slabo stran. Je namreč presneto draga. Dvakratno. Prvič, ker je voziti v skladu s hitrostnimi omejitvami še težje kot sitemu pojesti palačinke s čokolado, orehi in smetano. In drugič, ker je clio R.S. trophy vaš za 26.190 evrov, kar se prevedeno na centimeter dolžine zdi ogromno. Toda takšnih športnih malčkov je na trgu bore malo, zato nas ni začudilo, ko smo izvedeli, da v Sloveniji vsako leto osvoji okoli 20 src.

Osvoji jih tudi z barvo. Ljudje smo pač barvita bitja, zato imamo do barv oseben odnos. Določene barve so nam še posebno pri srcu, druge nas pritegnejo le bežno. Po doživetem sodeč pa je prav rumena tista, ki ima v sebi obilo magnetizma, da privlači ljudi. Vsaj v našem primeru je bilo tako in kar malce smo se zbali, da na urgenci nismo povzročili gneče, ko so se človeški vratovi tako zelo obračali za nami. Rumena barva je pač na cesti prej izjema kot pravilo, našemu testnemu prijatelju pa neverjetno dobro pristaja. Zato dileme ob morebitnem nakupu ne bi smelo biti. Pa tudi sicer je svet v rumeni barvi lepši. Je namreč barva sonca, svetlobe in optimizma, barva duha in razuma. Barva ki poživlja, aktivira in osvobaja pred strahovi. Pa naj bo govor o vsakdanjem življenju ali zgolj prometu.