Le teden dni po razburljivi dirki v Maleziji se bo karavana formule 1 ustavila v Suzuki na Japonskem, kjer bo na sporedu letošnja šestnajsta dirka. Največje vprašanje ostaja, ali bo Red Bullu uspelo ponoviti uspeh iz Malezije in koliko se je iz težav naučil Mercedes. Pri Ferrariju pa tulijo vedno glasnejši alarmi k preplahu. Napak je bilo v zadnjem času enostavno preveč.

Wolff priznal, da so imeli tekmeci smolo

Srebrni so imeli sicer le nekaj dni časa, da bi rešili težave, ki so jih pestile v Maleziji. Glede na prikazano je malo verjetno, da so tudi našli rešitev, kako Pirellijeve pnevmatike pripraviti, da bodo »sodelovale« z njihovima dirkalnikoma tudi v bolj vročih razmerah. Največja ovira pri tem je ravno slog vožnje dirkača, ki jih trenutno vleče iz zagat – Lewisa Hamiltona. Britančev slog vožnje namreč zelo ogreje tekalno površino pnevmatik, pri tem pa se njihova notranjost ne segreje na delovno temperaturo, kar pripelje do tega, da se začne površina luščiti in da je oprijema veliko manj, kot bi si ga dirkač želel. S tem sivi lase inženirjem, ki so bili vsaj v Maleziji postavljeni pred pretežko nalogo. Toto Wolff, vodja ekipe Mercedes, se tega zaveda in svari, da si še ene take dirke ne morejo privoščiti. »Ne smemo pozabiti, da je na Japonskem po navadi malce hladneje kot v Maleziji. Naš dirkalnik je letos osvojil več najboljših startnih mest in zmag kot kateri koli drugi dirkalnik, vodimo v seštevkih med dirkači in konstruktorji. To je posledica našega dela, pa tudi smole tekmecev. To moramo priznati.«

Red Bull pa bo moral vseeno še dokazati, da Malezija ni bila muha enodnevnica, ampak da so korenito spremenili dirkalnik in s tem tudi povsem premešali razmerja moči. A povsem brez skrbi se ne podajajo na dirko v Suzuko. Siva eminenca Red Bulla Helmut Marko ob tem pravi, da ga najbolj skrbi vzdržljivost Renaultovega motorja.

Vettel: Lahko zmagamo na vseh preostalih dirkah

Dobro pa jo je po trku z Lanceom Strollom po koncu dirke odnesel Sebastian Vettel. Ali bolje povedano njegov menjalnik. Rdeči so naznanili, da je ostal nepoškodovan in da bo z njim Vettel lahko nastopil na dirki. A roko na srce – Ferrari skače iz ene napake v drugo, in to v najbolj neprijetnih trenutkih, saj s tem dobesedno podarjajo točke tekmecem, na primer Lewisu Hamiltonu. In to tiste točke, ki bi jih sami morali z lahkoto osvojili. Kljub temu Vettel vseeno ostaja optimist. »Pomembno je, da ni nič z menjalnikom. Zaupam dirkalniku. Vem, da smo na stezi trenutno najhitrejši in lahko zmagamo na prav vsaki od preostalih dirk sezone. Poleg tega se je naš nov aerodinamični paket izkazal kot zelo učinkovit. Od poletja smo trdo delali in pripravili res konkurenčen dirkalnik. Res pa je tudi, da v Suzuki v zadnjih treh letih Ferrari ni najbolj blestel, saj smo le enkrat prišli na zmagovalne stopničke. Torej je zdaj čas, da to statistiko popravimo z zmago.«

Nekdanji dirkač formule 1 Martin Brundle pa je precej bolj kritičen do Nemca. Po njegovem mnenju je za zaostanek v točkovanju in vse težave Ferrarija v prvi vrsti kriv ravno Vettel s svojim nepremišljenim in preveč nervoznim obnašanjem. »Vettlovo obnašanje na stezi je na meji še razumnega spoštovanja do drugih dirkačev. Če letos ne bo prvak, si bo v prvi vrsti kriv sam. Vozi odlično, a toliko živčnih izpadov mu zadevo le otežuje.«