Zbirateljstvo. Lahko je prijeten, tudi brezplačen hobi ali pa izjemno draga »obsesija«. In med tiste, pri katerih brez zajetnih finančnih sredstev ne gre, spada tudi zbiranje – avtomobilov. Pri tem so seveda tako kot drugod najbolj zaželeni, najbolj iskani tisti, ki so redki, to se pravi, da so jih izdelali v omejenih serijah. Pa naj njihovi ljubitelji ne zamerijo, a je že tako, da med omenjenimi, kljub nesporni kakovosti in moči njihove avtomobilske industrije, najdemo manj japonskih kot denimo štirikolesnikov nemških, italijanskih ali ameriških znamk.

Medtem ko za tako imenovane zbirateljske primerke veljajo številni primerki evropskih ali ameriških proizvajalcev, ki so jih ti izdelali že pred drugo svetovno vojno in kmalu po njej, po mnenju strokovnjakov za prvi tak japonski primerek velja »šele« toyota 2000 GT iz leta 1967. A čeprav gre za izjemno štirikolesno lepotico, ki so jo za nameček v treh letih proizvodnje izdelali v vsega 351 primerkih, ta svetovne slave zagotovo ne bi dosegla, če je ne bi istega leta v filmu Samo dvakrat se živi (You only live twice) v vlogi agenta Jamesa Bonda vozil Sean Connery.

Dva že pred serijsko proizvodnjo

Razmeroma visokorasli Škot, ki v višino meri skoraj 190 centimetrov, pa je bil tudi »krivec«, da so morali pri Toyoti filmski avto zanj posebej prilagoditi oziroma celo izdelati drugačnega. Za večinoma nižjerasle japonske voznike je bil namreč 2000 GT, katerega najvišja točka je bila od tal oddaljena vsega 116 centimetrov, v osnovi dovolj prostoren avtomobil, Connery pa se vanj ni mogel namestiti, saj enostavno ni bilo dovolj prostora za njegovo glavo. Tako so se najprej poigravali z idejo, da bi izdelali nekakšno »targa« različico avtomobila, to se pravi polkabriolet z nepremičnim zadnjim steklom, a bi igralčeva glava v tem primeru precej nenavadno »štrlela« višje od obeh stekel in njunih okvirjev. To se je filmski ekipi zdelo nesprejemljivo, celo smešno, zato so se raje odločili za pravi kabriolet.

Njegova edina steklena površina je tako ostalo vetrobransko steklo, pa še to je bilo mogoče za potrebe lažjega snemanja določenih kadrov odstraniti. Ob tem filmski 2000 GT ni imel niti stranskih okenskih okvirjev in stekel, pri Toyoti pa so šli filmarjem tudi toliko na roko, da so posebej zanje v vsega dveh tednih izdelali dve kabrioletski različici modela 2000 GT, ki sta bili tudi edini dve tovrstni omenjenega avtomobila. In to celo še preden so zagnali serijsko proizvodnjo.

Zapeljal jo je tudi Jay Leno

V filmu je naposled Sean Connery kot James Bond v toyoti 2000 GT, ki so jo uporabili tudi zato, ker se del zgodbe odvija na Japonskem, tako in tako v vlogi sovoznika, za volanom pa sedi japonska agentka in Bondovo dekle Aki (Akiko Vakabajaši). In to dobesedno samo sedi, saj sploh ni znala voziti avtomobila, zaradi česar so vse dinamične prizore posneli z vozniki, ki so jim nadeli lasuljo. Kakor koli, Aki Bonda z avtom nekajkrat reši iz zagate. Bržčas najslovitejši kader iz filma je tisti, ko s toyoto bežita pred nepridipravi in Aki na pomoč pokliče japonsko tajno službo, pri kateri se nemudoma odzovejo. Na pomoč jima namreč pošljejo helikopter z ogromnim magnetom, s katerim med vožnjo za streho »zagrabijo« avto, ki sledi Aki in Bondu, ter ga odvržejo v ocean.

In če smo z zbirateljstvom začeli, z njim še končajmo. Cene toyot 2000 GT se danes, če se seveda kakšno kdo slučajno odloči prodati, gibljejo okoli milijona dolarjev. Nekaj so jih navdušenci nad Bondom kasneje tudi predelali tako, da so bile videti kot filmske, to se pravi, da so jim odstranili streho, Bondova originala pa sta, kot rečeno, bila le dva. Usoda enega je neznana, medtem ko je drugi svoje mesto našel v Toyotinem muzeju. Na njegovem parkirišču so ga pred časom izjemoma pustili zapeljati verjetno najbolj znanemu »fanatičnemu« zbiralcu avtomobilov, televizijskemu voditelju Jayu Lenu.