Sedem let po zgraditvi avtoceste mimo Trebnjega sta država in občina storili prvi korak k uresničitvi načrta, ki bi ga morali izpeljati že ob gradnji avtoceste. A prišla je kriza in izvennivojska navezava čez železniško progo in reko Temenico v zahodnem delu občine se je »izmuznila« iz državnega lokacijskega načrta.

A pritiski dolenjskega gospodarstva so vendarle zalegli. Včeraj sta tako trebanjski župan Alojzij Kastelic in minister za infrastrukturo Peter Gašperšič podpisala dolgo pričakovani sporazum o zgraditvi omenjene navezave, ki bo še posebej koristila tamkajšnjemu gospodarstvu. V zahodnem delu občine namreč delujeta razvijajoči se TPV z obratom na Veliki Loki in družba TEM Čatež, njihovi tovornjaki pa morajo zaradi neprimernih navezav do avtoceste voziti skozi Trebnje.

Načrtujejo rast števila prevozov

Po besedah predsednika poslovodstva TPV Marka Gorjupa je nova cesta zanje izredno pomembna, kajti k njihovi poslovni enoti na Veliki Loki vsak dan pripelje okrog 30 vlačilcev in 15 kombijev. Z zgraditvijo 7500 kvadratnih metrov velikega logističnega centra na Veliki Loki, ki ga odpirajo ta mesec, pa že letos in tudi v prihodnjih letih načrtujejo občutno rast števila prevozov. »Trenutna prometna ureditev za naše potrebe že dolgo ni več ustrezna, predvsem pa bremeni mestno jedro in ogroža prebivalce. Zato si že dalj časa močno prizadevamo za gradnjo povezovalne ceste z nadvozom, po kateri bi bil promet bistveno varnejši,« dodaja Gorjup.

Viadukt dolžine okrog 250 metrov bo tako predvsem razbremenil mestno jedro, dodaja Kastelic: »Prepričan sem, da bomo čez tri leta že imeli zahodno navezavo, danes pa je stanje v tem delu občine porazno. Imamo lesen most, ki ne dovoljuje obremenitve, večje od desetih ton. To pomeni, da čezenj dejansko ne more peljati nobeno tovorno vozilo.« Natančna vrednost investicije še ni znana, bo pa 2,5 do 3 milijone evrov.

Na občini upajo, da bo gradbeno dovoljenje za ta precej zahteven projekt pripravljeno do jeseni prihodnje leto, gradbena dela pa naj bi se začela v letu 2019.