Letošnja sezona je bila končno ena tistih, ki so jih turistični delavci že nekaj let potrpežljivo čakali. »Recesija se je v glavah ljudi kar (pre)dolgo vlekla. Turistična branža je bila skoraj deset let v krču. Zdaj je čas, da končno normalno zaživi. To pa ne pomeni, da bomo zdaj 'mastno služili', saj je treba zapolniti mnoge vrzeli za nazaj. Marsikaj je treba prenoviti, zaživeti morajo novi programi, čas je za nova vlaganja – tako v ljudi kot v infrastrukturo,« meni Nataša Jeza Kotnik.

Države, kamor ljudje ne bi želeli potovati zaradi odmevnih svetovnih terorističnih in drugih dogodkov, po njenih zagotovilih ne obstajajo. Njihovo pravilo je, da potnika pošljejo na počitnice tja, kjer se dobro počuti.

»Kar je za nekoga absolutno nesprejemljivo in nevarno, je za drugega dobra priložnost zaradi dobre cene. Dejstvo pa je, da zaradi dogodkov v svetu ljudje še nikoli niso nehali potovati. Tok se za nekaj časa preusmeri drugam, kmalu pa je vse po starem. Ljudje še vedno obiskujemo London, Barcelono ali Pariz. In prav je tako. To je edino pravo sporočilo terorističnim skupinam. Na 'prepovedani listi' so samo države, kamor ministrstvo za zunanje zadeve odsvetuje potovanje. Sicer pa trg sam pokaže, kam si (ne) želi potovati.«

Najpriljubljenejši poletni aranžmaji

Po besedah sogovornice, ki z velikim zadovoljstvom uresničuje sanje ljudi in zase pravi, da opravlja eno najlepših služb, kar jih je, se je letos ponovno zelo dobro prodajalo Sredozemlje, stalnica je seveda tudi Hrvaška: »Na Hrvaškem se slovenske agencije vse bolj soočamo s prezasedenostjo in zato bomo vedno bolj pozivale k hitri rezervaciji. Tudi cene na Hrvaškem se postopoma dvigujejo in še naprej se bodo – predvsem zaradi mnogih novih vlaganj v infrastrukturo. Njihove zmogljivosti so zanimive tujim investitorjem, ki destinacijo postopoma dvigujejo na višjo raven – takšno, za katero marsikateri stari znanec Hrvaške ne bo več pripravljen plačati. Marsikdo jo je že zamenjal za druge sredozemske destinacije.«

Majhne agencije, dodaja strokovnjakinja, bodo imele v prihodnje vedno večje težave pri zagotavljanju zmogljivosti in dobrih cen. »Prihajajo pravila velikih trgov: ali igraš na veliko ali pa te ni. A brez skrbi, za naše goste, ki bodo rezervirali dovolj hitro, je v sezoni 2018 že vse poskrbljeno.«

Sicer pa je bila v Sredozemlju med Slovenci tudi letos najbolj priljubljena Grčija – tako zaradi cene kot zaradi bližine in raznolikosti. Malce pozabljeno zahodno Sredozemlje je v zadnjih nekaj letih ponovno zamikalo Slovence, vendar ne v takšnem obsegu, kot je bilo to pred dvajsetimi leti, ugotavlja Nataša Jeza Kotnik.

»Nekoliko še pogrešamo stare številke v Turčiji, ki je vedno veljala za družinsko destinacijo, kjer se dobi največ. Egipt se ponovno lepo polni in prvi trendi kažejo, da tudi Slovenija sledi Evropi, ki je Rdeče morje ponovno napovedala kot eno glavnih zimskih destinacij.«

Zelo lepo se polnijo, dodaja, vsa avtobusna potovanja v mesta po Evropi in v Dalmacijo, sploh zdaj jeseni, ko je čas trgatev mandarin, oljk, nabiranja tartufov… Potovanje in kulinarika se jeseni odlično povežeta.

V potovanjih ni konca novih idej

V Sončku že dolgo gradijo tudi zgodbo Dobrodošli doma. »S ponosom lahko povemo, da smo agencija, ki pripelje največ domačih gostov v slovenske hotele. Največ seveda v terme, na Obalo in v smučarska središča. Običajno hotelsko bivanje mnogokrat nadgradimo z vsebinami, povezanimi z zdravjem. Po uspešnem zagonu projekta s priznanim bioenergetikom Zdenkom Domančičem te vsebine nadaljujemo še s strokovnjaki za zdravo hrbtenico, nosečnice, s festivalom Hit Stand up pa bomo v jesenskih počitnicah v Portorožu dobro poskrbeli tudi za trebušne mišice.«

Kaj pa ponudbe za ljubitelje razkošnih eksotičnih potovanj? »Tako kot nima meja človeška domišljija, tudi ni konca idej ali zgornje meje, koliko stane najdražji aranžma. Prav zdaj, ko prihajajo hladnejši dnevi, ponovno prihaja čas za čezoceanska potovanja, križarjenja – tudi okoli sveta in obisk najbolj eksotičnih kotičkov,« odgovarja Jeza-Kotnikova.

Med eksotična prištevajo le kakšnih pet odstotkov pri njih kupljenih potovanj. To ocenjujejo kot veliko in z veseljem ustrežejo tudi najbolj nenavadnim željam: plavanju z delfini, poroki na plaži, osvežitvi v odmaknjenih krajih, letenju z baloni, taborjenju po ameriških narodnih parkih…