Programska oprema hudl omogoča športni ekipi oziroma trenerju, da z mobilno napravo ali digitalno kamero posname tekmo (ali trening) in posnetek naloži na Hudlove strežnike, kjer so takoj na voljo vsakomur, ki ima dovoljenje za ogled. Trener lahko na platformi posnetek opremi z besedilom, skico in glasovnim komentarjem ter ga prek mobilne naprave deli z igralci. Označi lahko določene dele videoposnetka, vstavi opombe in avdiokomentarje o svojih igralcih. Posnetke lahko uporabi tudi za ustvarjanje digitalnega priročnika oziroma strategije ekipe. Programska oprema sledi tudi statističnim podatkom ter samodejno ustvarja grafe in barvite grafikone, ki prikazujejo vzorce v igri ekipe.

Hudl zagotavlja športno analizo tako amaterskim kot profesionalnim ekipam v raznolikih športih, od nogometa do košarke in odbojke. Z razvojem programske opreme, ki so jo uporabili v sodelovanju z olimpijci v 20 športnih disciplinah, so vstopili tudi v individualne športe, kot so atletika, golf, tenis in deskanje na snegu. Aplikacija je zelo uporabna tudi za agente, saj lahko z njeno pomočjo dobijo popoln profil posameznih športnikov.

Podjetje, ki so ga lani pri Fast Company uvrstili na seznam najbolj inovativnih, so ustanovili David Graff, Brian Kaiser in John Wirtz, prijatelji s poslovne šole Univerze Nebraska. Lani so zbrali več kot 70 milijonov dolarjev naložbenih sredstev. Podjetje ima 600 zaposlenih v 14 državah, zunaj ZDA ima pomembna sedeža v Londonu in Sydneyju. Letos poleti je Hudl pridobil še za 30 milijonov dolarjev investicijskega denarja, da bi svojo športno analizo nadgradil z umetno inteligenco. »S tem denarjem smo še povečali našo ekipo analitikov, njihovo delo pa združujemo s strojnim učenjem in algoritmi računalniškega vida, da bi našim strankam zagotovili hiter dostop do svojih podatkov in poročil,« pravi David Graff, izvršni direktor Hudla.

Pomaga zvezdniškim ekipam

Nebraški podjetniki so Hudl ustanovili že leta 2006, trdno prepričani, da bodo njihovo tehnologijo hitro posvojile profesionalne športne ekipe. Vendar so se ušteli, prebojna je bila šele odločitev, da aplikacijo uveljavijo med ameriškimi srednješolskimi ekipami. Tako so leta 2009 začeli pilotni program na 12 ameriških srednjih šolah, leto dni pozneje pa je njihovo aplikacijo uporabljalo že 2000 srednješolskih ekip. Zgolj v košarki zdaj uporablja hudl kot osnovno orodje za trening 22.000 šol in univerz v ZDA.

»Povpraševanje ekip v različnih športih in na različnih ravneh igranja je čedalje večje. Letos bomo zagotovili analizo za več kot 153.000 aktivnih ekip v več kot 30 športnih disciplinah in za skoraj šest milijonov aktivnih uporabnikov,« pravi Graff.

Letna naročnina na aplikacijo znaša od 99 dolarjev za amatersko ekipo do 50.000 dolarjev za profesionalce oziroma še več za dodatna orodja, ki jih Hudl ves čas razvija in dopolnjuje. Njihovo storitev uporabljajo ekipe NFL (ameriški nogomet) in NHL (hokej) ter vseh 30 ekip v NBA, najboljši košarkarski ligi na svetu. Hudl uporabljajo tudi v FC Barcelona, v novozelandski nacionalni ragbijski ekipi All Blacks in v skoraj vseh klubih glavne angleške nogometne lige.

Lani so tržno vrednost podjetja ocenili na 250 milijonov dolarjev. To je lahko začudilo le tiste, ki se ne zavedajo subtilnega, a prelomnega učinka Hudlove aplikacije na komunikacijo med trenerji in igralci ter drugimi dejavniki v posameznih športnih disciplinah. »Želimo ujeti vsak trenutek v športu in mu dodati vrednost,« pravi Graff. Podjetje uradno ne razkriva svojih letnih prihodkov, ocene poznavalcev pa se vrtijo okoli 30 milijonov dolarjev.

Za prihodnje mesece pri Hudlu napovedujejo izdajo novih, plačljivih dodatkov. Eden od njih, sideline, bo na primer omogočal predvajanje v živo. Trener bo lahko na sideline priključil do pet naprav in članom ekipe v realnem času delil ter komentiral posnetke. Recimo da bo med tekmo odkril šibko pozicijo na obrambni liniji nasprotnega moštva: s prikazom posnetka na tablici bo lahko med time-outom igralcem svojega moštva nazorno pokazal, kako lahko izkoristijo vrzel v nasprotnikovi obrambi.