Smartbe je eden izmed prvih konceptnih otroških vozičkov, ki napovedujejo tehnološko prihodnost starševstva. Opremljen je s številnimi pripomočki in tehnologijami, vendar se njegovo bistvo skriva v avtonomni vožnji. Voziček samodejno sledi staršu oziroma lastniku, ki ima na telefonu nameščeno ustrezno mobilno aplikacijo.

Skupina inženirjev, ki je zasnovala Smartbe, v intervjujih pojasnjuje, da so do ideje prišli na podlagi lastnih potreb in spoznanj kot starši. »Doma imam dve deklici in neštetokrat sem se znašel v situaciji, ko je ena želela biti v naročju, druga pa v vozičku,« pojasnjuje Mark Ramondt, eden od ustanoviteljev podjetja. S tehnološko podprtim vozičkom so taki večopravilni manevri preprosti.

»Zavedamo se tudi, kako težavno je lahko potiskanje vozičkov po snegu ali po strmih ulicah, sploh pa med rekreacijo oziroma tekom.« Smartbe s pomočjo senzorjev gibanja preučuje okolico in gibanje starša. Ko zazna premik, temu sledi. V praksi je gibanje vozička videti kot prikazen iz prihodnosti, za katero si predstavljamo, da nas bodo na vsakem koraku spremljali razni robotski pomagači.

Voziček omogoča tri načine premikanja – omenjeni samodejni je primeren za rekreacijo ali takrat, ko imajo starši polne roke. Drugi način omogoča zgolj podporo pri potiskanju vozička, kar je primerno za hojo v klanec ali za druge oblike težjih terenov. Tretji način pa je običajen oziroma voziček tu izklopi vso elektroniko.

Smartbe lahko z enim polnjenjem zdrži do šest ur. Elektronika poleg pogona skrbi še za aklimatizirano notranjost vozička, tako da lahko malček vedno uživa na nastavljeni temperaturi. Voziček se samodejno tudi ziblje, predvaja uspavanke in v grelniku pogreje stekleničko. Če zazna, da je starš izginil iz dosega, sproži opozorilo. Omogoča tudi, da malčka ves čas spremljate prek vgrajene kamere, po principu elektronskih varušk. Vse omenjene funkcionalnosti se upravljajo prek mobilnega telefona.

Sicer pa to ni čisto prvi voziček, ki zna voziti sam. Volkswagnovi inženirji so namreč pred časom tudi razvili nekaj podobnega, vendar ne pričakujemo, da se bodo pri nemškem avtomobilskem koncernu v kratkem podali še na področje otroških pripomočkov. Šlo je bolj za nekakšen izziv, ki so jim ga prek spleta predlagali kupci. Ker se z nemškimi inženirji ne gre šaliti, so voziček precej hitro razvili.

Na žalost ti napredni vozički niso nič kaj poceni. Volkswagnov niti ni v prodaji, za različico Smartbe, ki vključuje polni paket opreme, pa bo treba odšteti več kot 2500 evrov. Poleg cene je tu seveda še glavni pomislek: kdaj bomo pripravljeni zaupati svoje malčke takim »samostojnim« napravam?