Da, tisti »varnostni pas«, ki naj bi v primeru zastoja omogočil vozilom na nujni vožnji, da pridejo na kraj nesreče hitro in varno. S tem pasom smo nekako šele na začetku poti zavedanja, čeprav se prvi rezultati že kažejo. Ne, ne smemo biti le pesimisti in s prstom kazati le na slabe stvari. Pomembno je le, da se začne nekdo pravilno razvrščati, potem čredni nagon potegne tudi druge. Če je vmes več takih, ki se zavedajo pomembnosti takega ukrepa, toliko bolje.

Če kdaj, smo letos imeli nešteto priložnosti vaditi pravilno razvrščanje v zastojih. Teh res ni manjkalo in tudi zdaj, ko se je večina turistov že preselila z juga na sever, ni veliko bolje. Ena od zapovedi pravi, da se je treba začeti pravilno razvrščati in ustvariti tako imenovani reševalni pas že ob upočasnjevanju vožnje. Kajti takrat, ko se ustavite, je že prepozno, takrat se nimate več kam umakniti. Ob vsej kampanji o tem pasu se vedno znova vprašamo, zakaj je potem tam tako imenovani odstavni pas, ki naj bi bil tudi prost in tako na voljo reševalnim ali gasilskim vozilom.

A do zdaj ni bilo dovoljeno, da bi se vozila umaknila tudi na odstavni pas, ki je tako v najbolj kritičnih trenutkih sameval, reševalna vozila pa so se prebijala skozi gnečo, kot so vedela in znala. Če je bilo kar nekaj zglednih primerov, ko so se vozniki osebnih vozil, pa to velja tako za slovenske kot tuje, umikali, se tranzitni tovornjaški promet pretežno iz vzhodne in južne Evrope tega ni držal. In smo prišli z dežja pod kap.

Da sveti luč na koncu predora, so pokazali odgovorni, ki so le spoznali, da bi mogoče bilo smiselno za umikanje vseeno izrabiti tudi odstavni pas. Ker samo umikanje voznikov na voznem pasu do črte, kjer se začne odstavni pas, včasih enostavno ne omogoča ustvariti dovolj širokega reševalnega pasu. Zato naj bi kar kmalu luč sveta ugledal novi člen predpisa, ki bo dovoljeval vozilom na voznem pasu, da se v primeru zastoja umaknejo tudi na odstavni pas. Ta člen bi lahko poskrbel, da se s ceste »pomete« ravno tovornjake, ki se še najslabše držijo pravila o ustvarjanju reševalnega pasu. Da o tem, da bi lahko tovornjakarje, ki v svojih deželah niso vajeni tega manevra, poučili že na meji, in sicer v času, ko bi njihovo vozilo tudi stehtali, niti ne govorimo.

Črke na papirju bodo torej dobre, uresničevanje pa je seveda že druga težava. A glede na ves vložen trud v promocijo in ozaveščanje voznikov lahko ugotovimo, da se prvi rezultati ustreznega razvrščanja že kažejo. Ko bo odgovornim uspelo disciplinirati še voznike tovornjakov, bomo skoraj na konju. No, vsaj v novi koloni in zastoju zagotovo.