Boginja je božansko bitje, brez katerega ne morejo v številnih kulturah. Niti francoski. Vsaj ko beseda nanese na avtomobile, je tako. Skovanko DS namreč Francozi izgovarjajo kot déesse ali prevedeno boginja. Z razlogom: pričakovanja staršev znamke, ki jo z letom 2014 tržijo kot samostojno, so zelo velika, dobre prodajne številke pa v svetu avtomobilov, za katere pravimo, da se spogledujejo s prestižem, pomenijo tudi velik zaslužek. To pa je tudi eden od razlogov, da so se v boj vključili pri koncernu PSA.

Ime DS ima za Citroën zgodovinsko vrednost. Mineva namreč 62 let, odkar je na cesto zapeljal avto, ki ga številni razglašajo za najlepšega vseh časov, vtisnil pa se je v spomin tudi zaradi svojega naprednega hidropnevmatskega vzmetenja. V Sloveniji smo ga poznali pod vzdevkom žaba. Z njo so se vozili državniki in zvezdniki, aprila 1975 pa je s tekočega traku zapeljala zadnja z vtisnjeno serijsko številko 1,456.115.

DS je modna znamka

Morebiti bi zato pričakovali, da bodo ob obuditvi imena DS najprej predstavili avto, ki bo navdušil s prestižem in tehnološkimi inovacijami. A so se odločili drugače – in prvi je bil leta 2010 DS3, narejen na platformi citroëna C3. Postal je prodajna uspešnica in tudi avto leta po izboru revije Top Gear. Toda avti, ki so sledili, so bili vse prej kot uspešni, prodaja se je iz leta v leto manjšala. Če je pred petimi leti še dosegla 129.000 enot, se je lani ustavila pri številki 85.981. Kljub temu so načrti visokoleteči. V Ženevi so marca letos tako že predstavili športnega terenca DS7 crossback, napovedujejo pa tudi električnega mestnega malčka, ki naj bi z letom 2020 dobil oznako DS1. DS se seveda z ramo ob rami bojuje z veliko nemško trojico Audi-BMW-Mercedes, vsaj takšna je želja prvega moža koncerna Carlosa Tavaresa, ki pravi: »Trenutno smo še daleč od Audija, toda sanje so dovoljene. DS je modna znamka, kar za nemške ne drži. Toda za uspeh so potrebna leta. Infiniti, na primer, so ustanovili leta 1989 in potrebovali so 20 let, da so v ZDA po prodaji prehiteli bavarce. Zato moramo biti potrpežljivi. Našega uspeha ne smemo gledati le po prodajnih številkah, temveč po dobičku na prodani avto. Gre pa seveda za počasen proces.«

Pri prodaji se trenutno osredotočajo na dva trga, evropskega in kitajskega (tam že prodajajo tri avte, narejene samo za ta azijski trg), znamka pa želi biti prepoznavna že na prvi pogled; tudi zato imajo avti podoben sprednji del, usmerjenost pri dizajnu je več kot očitna. Zanimivo, da avtomobile večinoma prodajo v istih salonih kot citroëne, le v Franciji in na Kitajskem so odprli nekaj salonov, specializiranih le za prodajo DS. V prihodnosti naj bi imeli vse več prodajalcev v velikih mestih in vse manj na podeželju. »Želimo poosebljati francoski slog življenja in njihovo pojmovanje luksuza, seveda pa ne pozabljamo, da je DS prestižna blagovna znamka, zato so avtomobili seveda dražji od citroënov in peugeotov,« še pojasnjuje Tavares.

Kopiranje ni dovoljeno

Danes več kot polovico dobička avtomobilska podjetja po svetu ustvarijo s prodajo prestižnih blagovnih znamk. V trendu so predvsem športni terenci in limuzine v segmentih B, C in D. Tudi zato naj bi imeli v prihodnje v prodajni paleti dva športna terenca, z letom 2018 pa napovedujejo produktno ofenzivo, tako naj bi vsako leto predstavili po en model, skupno šest. Pri tem se razvojnikom zdi pomembno, da ne posnemajo in samo kopirajo tekmecev, temveč so ustvarjalni in kreativni. »Če bi se odločili za kopiranje, bi bila to velika napaka. Naši morebitni kupci namreč pravijo, da če bomo kopirali audija, bodo raje kot DS kupili audija. Naše poslanstvo mora biti izumiti čisto našo zgodbo, ki bo v skladu z našo avantgardno filozofijo,« je prepričan vodja razvoja Eric Apode. Znamka DS naj bi se v prihodnje v okviru koncerna PSA uveljavila kot tista, ki bo prva predstavila najsodobnejše tehnologije, pred Citroënom in Peugeotom. Tako naj bi stavili na priključne hibride, različne asistenčne sisteme, povezljivost in polavtonomno vožnjo. Njihovi avtomobili naj bi bili znani kot do okolja prijazni, z majhno porabo goriva in izpusti ogljikovega dioksida. O športnih avtih in velikih osemvaljnih motorjih seveda ne razmišljajo, pa čeprav nanje prisega nemška konkurenca. Nekaj posebnega želijo biti tudi pri notranjosti, kjer jim ni dovolj samo uporaba posebnih tkanin in usnja, temveč tudi kosov granita in kristala.

Seveda premijske znamke ni mogoče uveljaviti čez noč, trenutno pa je največja težava predimenzionirana prodajna mreža. »Ob tem, da smo lani v Evropi prodali 65.000 avtov, ne potrebujemo mreže, ki je narejena kot podpora prodaji milijonov vozil,« je prepričan prvi mož znamke DS Yves Bonnefont, čigar prva naloga je prodajalce citroënov toliko izobraziti, da bodo kar najbolje poučeni tudi o avtomobilih DS in bodo znali stranke prepričati o nakupu, kar je ključno, da se bo prodajno gibanje znova obrnilo. »To se letos še ne bo zgodilo, prihodnje leto pa gotovo,« je prepričan Bonnefont. Pomembno za ugled znamke je tudi, da so postali eden izmed uradnih proizvajalcev formule E, in sicer od sezone 2018/19, s čimer so se zavezali k proizvodnji električno gnanih avtomobilov. Kot sami pravijo, naj bi bili njihovi modeli v prihodnje samo hibridi ali električno gnani.