»Krpa, ali ima kdo krpo?« smo vpili že po prvem dnevu skupnega pohajkovanja. Ugotovili smo namreč, da je prav ta kos blaga najdragocenejši in hkrati najnujnejši pripomoček, ki sodi k obvezni opremi naših tokratnih tekmecev, opla insignie grand sport in renaulta talismana. Razlog? Temno siva in bordo rdeča barva karoserije jima sicer še kako pristajata, a kaj ko spremenljive vremenske razmere – med našim druženjem sta se izmenjavala sonce in dež – poskrbijo za lisasto zunanjost, ki na dragocena lepotca deluje kot brazgotina na obrazu. Zatorej smo morali poskrbeti, da sta se vsak dan svetila in sijala v svoji lepoti. Pa čeprav nas je zadnji dan po dveh tednih druženja od drgnjenja že pošteno bolela roka.
V tem smo se najbolj razlikovali od ponosnih lastnikov, ki za volanom preživijo vseh 365 dni na leto. Njih seveda ne boste videli s krpo v roki, saj si zlahka privoščijo in štirikolesnik zapeljejo v čistilnico. Čisto vsak dan, če je treba! Tovrstni strošek je namreč v primerjavi z osnovno ceno, ki je pri nemcu 25, pri francozu pa 35 tisočakov, prava malenkost. Najprej opozorilo. Čeprav sta oba avtomobila limuzini, je razlika v eni podrobnosti ogromna in se nanaša na prtljažnik: pri talismanu se dvignejo le prtljažna vrata, pri insignii pa ves zadnji del s šipo vred. Razlika je posledično velika in se kaže v uporabnosti. Pri francozu je v teoriji prtljažnik s 608 litri občutno prostornejši, a se zatakne že, ko želite vanj spraviti kakšen dimenzijsko bolj zajeten predmet, kot je na primer televizija ali žar, saj je odprtina preozka. Tedaj je zadrega ogromna in žal nerešljiva. Zato pa je nemkin prtljažni prostor mogoče izkoristiti do zadnjega litra (skupno 490). Edina slabost je, da so zajetna prtljažna vrata težka, zato je pomoč elektrike nujna. Doplačilo 360 evrov vaše denarnice ne bo obremenilo preveč. Če ste se sprijaznili, da je talisman predvsem prevozno sredstvo ljudi in ne zajetnih predmetov, potem bitke še zdaleč ni izgubil, saj je prtljažna luknja resnično ogromna in potovalke golta še hitreje kot zgoraj podpisani mlečno čokolado z lešniki.
Se še spomnite vectre in pa lagune? Naša testna prijatelja naj bi namreč bila njuna naslednika, a ju že na prvi pogled prekašata, saj delujeta izjemno všečno, če želite, tudi športno, vtis o občutni nadgradnji pa voznik dobi v trenutku, ko sede za volanski obroč. Njuno poslanstvo je namreč razvajanje, le da so si starši za udejanjanje izbrali različni strategiji. »Ni, da ni,« bi dejali naši nekdanji brati Srbi, ko bi videli, kaj vse pri Renaultu ponuja paket opreme initiale paris. V usnje oblečeni, električno pomični, ogrevani in hlajeni sedeži z masažno funkcijo? Ima jih. Pametna tempomat in ključ? Prav tako. Pomoč pri parkiranju? Seveda. Devetnajstpalčna platišča? Brez njih ne gre. Navigacija? Absolutno. Kaj pa Opel? Tudi testna insignia ima vse našteto, le da je za razvajanje treba dodatno seči v žep in vas bo navedeno stalo kakšnih sedem tisočakov.
Če bi svojega (pra)dedka posedli v avto zadnje generacije, mu najverjetneje ne bi bilo nič jasno. Sedel bi pač v okolju, ki bi ga precej bolj kot na avtomobilsko spominjalo na tisto iz pilotske kabine. Le da v oplu in renaultu preštevilne gumbe zamenjuje barvni zaslon na dotik (ta v talismanu meri 8,7 palca, večjega premore le občutno dražji tesla S), ki sicer deluje brezhibno, a se nam zdi rešitev, da številnim funkcijam strežemo prek večjega osrednjega gumba, bolj posrečena in predvsem varnejša.
Z metrom v roki boste ugotovili, da sta občutno daljša, kot se morebiti zdi na prvi pogled, saj se približujeta magični meji petih metrov, ki zahteva voznika z malce več znanja. Toda dolžinska mera 4,86 metra pri talismanu in še 4 centimetre več pri insignii bo z razlogom spravila v dobro voljo družinskega očeta, saj prevedeno pomeni, da je štirim potnikom prostor za glavo in kolena odmerjen z veliko začetnico. Ta oče bo znal ceniti tudi vse konjičke, ki vpreženi komajda čakajo, da jih požene v dir. Končno, smo dejali ob ugotovitvi, da se po žilah naših dveh limuzin pretaka zelena kri (beri: bencin). Dizelsko gnanih testnih avtov, ki so bili v zadnjih letih stalnica, smo imeli že vrh glave. Talismanov premore 200, insigniin 165 konjev. V obeh primerih imajo mazohistično nrav in naravnost uživajo, ko voznik odločno pritisne stopalko za plin. Seveda se pri zmogljivostih pozna, da jih je več v renaultu, motor francoza pa je presenetljivo tudi občutno bolj varčen (7,5:8,4 l). Hvalimo talismanov 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki smo ga pri oplu še najbolj pogrešali, zato je 1500-evrsko doplačilo zanj nujno. Več pa v sklepu.