»Sko-či, sko-či, sko-či,« so začeli navijati bežigrajski vrtčevski otroci, ko so na dopoldanskem sprehodu postali pred najnovejšo bežigrajsko pridobitvijo, na kateri so se že navdušeno podili kolesarji. Kolopark Bežigrad ob križišču Linhartove in Topniške ceste je zdaj tako tudi uradno odprt, natančno leto dni za tem, ko je mestna občina Ljubljana v okviru lanskega tedna mobilnosti predstavila prvi grbinasti poligon za kolesarje v Spodnji Šiški.

Prav šišenski kolopark je bil vzor za bežigrajsko različico, ki jo je ljubljanska mestna občina znova uredila v sodelovanju s projektantko Špelo Kokalj in Zavodom Aliansa. Združeni strokovnjaki s področja gradbeništva, arhitekture in gorskega kolesarjenja so uredili kolesarske proge in parke že na več kot 50 destinacijah po svetu, bežigrajski kolopark pa je zanje deseta slovenska tlačilna proga oziroma pumptrack, kot jo imenujejo kolesarji.

Poligon za urjenje

Posebnost tovrstnih kolesarskih stez je, da kolesarjem ni treba vrteti pedalov – gibljejo se preprosto s premikanjem telesa navzgor in navzdol. Pri tem sta obvezna uporaba čelade in upoštevanje smeri vožnje. »Po parku se vozim na lastno odgovornost,« se zato glasi opozorilo pred vstopom na 110 metrov dolgo progo, na kateri je sedem zavojev in 22 valov. Je tehnično zahtevnejša od šišenske, vendar jo lahko ob primerni opremi vseeno uporabljajo tako najmlajši kot najstarejši kolesarji.

»Pumptracke urejamo že dolgo, edina novost je, da so v zadnjih letih postali asfaltni. To je prineslo lažje vzdrževanje in omogočilo, da se lahko po progah spuščajo tudi s skiroji, rolerji, rolkami in poganjalčki. Za profesionalne kolesarje pa je to fenomenalen poligon za učenje osnovnih vrlin, za vzdrževanje kondicije, za nabiranje hitrosti, « je pojasnil Tine Mahkovec, predsednik Kolesarskega društva Rajd, ki mu je občina zaupala v upravljanje že četrto kolesarsko infrastrukturo. Zelo so veseli, da je drugi kolopark nastal v neposredni bližini proge za BMX in da lahko zdaj lažje kombinirajo treninge. Kot je še povedal Mahkovec, je zanimanje otrok za kolesarstvo izjemno, zelo pa si želijo, da bi v prestolnici dočakali pokriti kolopark, saj od novembra do marca ne morejo trenirati.

Tretji že na obzorju

Pokritega koloparka sicer še ni v občinskih načrtih, so nam pa na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, ki ga vodi David Polutnik, zagotovili, da bodo vsekakor nadaljevali urejanje takšnih kolesarskih igrišč, saj zanje prihaja vse več pobud iz vseh koncev prestolnice. Prav tako jim občani in občanke že pošiljajo predloge, katere javne površine bi lahko oživili po tej poti.

Naslednje lokacije še niso želeli razkriti, je pa zato župan Zoran Janković ob odprtju za Bežigradom vzneseno napovedal, da bo naslednji kolopark na Fužinah. Uredili ga bodo isti partnerji, odprto ostaja samo vprašanje, kdaj. V naslednjem evropskem tednu mobilnosti? Župan je namignil, da mogoče spomladi, nato pa bo na vrsti naslednja četrtna skupnost.