Večjim oglaševalskim podjetjem v zadnjih dneh ni niti malo dolgčas. Po tem ko je Apple napovedal, da v posodobitvi brskalnika Safari načrtuje uvedbo blokade piškotkov, mrzlično iščejo načine, kako nadgradnjo preprečiti. Piškotki so majhne datoteke, ki se ob obisku spletene strani shranijo na računalnik. Vsebujejo različne informacije, ki jih spletna stran prebere, ko jo uporabnik ponovno obišče. Zaradi tega ni presenetljivo, da so piškotki veliki prijatelji oglaševalcev, saj o uporabnikih zbirajo in shranjujejo podatke, ki oglaševalcem omogočajo bolj učinkovito, posamezniku prilagojeno oglaševanje.

Kot pišejo na portalu The Verge, je šest vodilnih oglaševalskih podjetij na Apple naslovilo odprto pismo, v katerem argumentirajo, zakaj so proti tovrstni nadgradnji spletnega brskalnika. Pri Applu so nadgradnjo poimenovali Inteligent Tracking Prevention (ITP). Algoritem bo prepoznaval posebej vztrajne piškotke, ki so namenjeni sledenju uporabnikom med njihovim brskanjem po spletu. Za piškotke bo določeno štiriindvajseturno časovno okno, v katerem jih bo brskalnik dovoljeval, nato pa bodo onemogočeni. Pri Applu pravijo, da njihov cilj ni onemogočanje oglaševalcev, pač pa varovanje zasebnosti uporabnikov.

Strah, da bosta Facebook in Google postala še močnejša

Oglaševalci se bojijo, da bo Applova posodobitev onemogočila njihovo delovanje, hkrati pa dala dodaten zalet Googlu in Facebooku. Slednja sta si že razdelila pogačo, za vse ostale pa ostajajo zgolj drobtine. Povedano drugače: 85 centov od vsakega dolarja, porabljenega za spletno oglaševanje, konča pri Googlu ali Facebooku. Za vsa ostala podjetja tako ostaja bore malo.

Strah, da bosta multinacionalki zaradi Applove nadgradnje Safarija postali še močnejši, je videti upravičen. Blokada piškotkov po 24 urah ju ne bo prizadela, saj večina uporabnikov ostane v enega izmed računov prijavljena skozi ves dan, prav tako pa Googlovo ali Facebookovo domačo stran obišče najmanj enkrat dnevno.

»Verjamemo, da imajo uporabniki pravico do zasebnosti,« so za The Verge sporočili z Appla. »Tehnologija za sledenje uporabnikom je postala tako napredna, da lahko oglaševalci z lahkoto rekonstruirajo posameznikovo zgodovino spletnega brskanja,« so še dodali. V podjetju se želijo zoperstaviti piškotkom, ki o uporabnikih zbirajo in shranjujejo informacije, ki jih posredujejo tretjim osebam, običajno oglaševalcem. Zaradi tega uporabniki na spletu videvajo posebej njim prilagojene oglase za izdelke, ki jih bodo bolj verjetno zanimali.

Vrnitev h generičnemu oglaševanju

V na Apple naslovljenem odprtem pismu oglaševalci pišejo, da bo blokada piškotkov vrnila zastarelo, neuporabno in generično oglaševanje. Za zdaj še ni jasno, kako se bo zadeva razpletla. Apple je očitno ugotovil, da mu agenda o varovanju zasebnosti uporabnikov zelo koristi, zato je po mnenju analitikov malo verjetno, da bo v skrbi za oglaševalce storil korak nazaj in umaknil predvideno posodobitev.