Ena najbolj naravnih, poceni in dostopnih oblik rekreacije je primerna za vsakogar. Tekači si terene izbiramo sami in jih prilagajamo svojim zmožnostim, svojim željam prilagajamo tudi tempo teka. O tem, kako je treba začeti s tekaškimi treningi, smo poklepetali z nekdanjo atletinjo in olimpijko iz Sydneyja Eufemijo Štorga.

»Najpomembnejša stvar pri kateremkoli gibanju je, da vadbo začnemo postopoma. Največja napaka je, da si izberemo neko aktivnost, ki ji nismo kos. Za začetek si zato izberite preprostejšo obliko rekreacije, ki jo bo telo lažje preneslo. Lahko začnete s hitro hojo, ki jo postopoma spremenite v tek. Pomembno je, da v svoj vsakdanjik dodate aktivnosti, na katere niste niti pomislili – hojo po stopnicah, namesto z avtom, se po opravkih odpravite peš ali s kolesom,« svetuje sogovornica.

Vsak naj si izbere vadbo, ki je všeč njemu, in ne drugim, poudarja. Nujno je tudi menjavanje različnih oblik rekreacije: »Ne samo zato, da nam ni dolgčas, ampak zato, ker z različnimi aktivnostmi krepimo različne mišice. Pri teku namreč ne krepimo vseh mišic, ki so potrebne za vsakdanje zdravo delovanje telesa.«

Nekdanja atletinja zelo dobro ve, da tek močno vpliva na splošno počutje, na telesno in psihično stanje. »Je najboljša in najbolj naravna preventiva pri psihičnih tegobah. Gibanje namreč potrebuje tudi naša duša. Ljubiteljski tekači ne pravijo zaman – pojdi teč, da preženeš sitnobo.«

Priporočljivo za vse generacije

Za otroke je najbolje, meni Štorgova, da se teka lotijo v igri. Tečejo naj v krajših intervalih, saj lahko daljši neprekinjen tek slabo vpliva na narastišča mišic in kosti. Poleg tega lahko otrok hitro zasovraži tek, če ga silimo z njim.

»Tekaško vadbo je otrokom treba predstaviti prek različnih z lahkotnim tekom povezanih iger. Pri najmlajših je še bolj pomembno, da ne pretiravajo. Zanje so zelo simpatične razdalje dvajset, štiristo in šeststo metrov, na katere tečejo tudi v šoli. Z resnimi tekaškimi treningi je vsekakor priporočljivo začeti po koncu pubertete,« poudarja sogovornica.

Glavni motivi večine vadečih so izboljšanje splošne kondicije, izguba odvečne telesne teže in druženje v krogu enako mislečih ljudi. Veseli jo, da vsi njeni varovanci z veseljem obiskujejo vadbe. Zavedajo se, da tako naredijo nekaj za svoje telo, predvsem pa v vadbi uživajo.

Štorgova vsem, ki bi se radi s tekom šele spoznali, svetuje: »Najprej si poiščite ustrezne tekaške copate in se pri tem obrnite na strokovnjake v športnih trgovinah. Naredite si načrt treningov, pri katerem od tekaških trenerjev preverite svojo tekaško tehniko – tako se boste izognili nepotrebnim poškodbam. Predvsem pa – ohranjajte pravo motivacijo, uživajte v teku, prehranjujte se zdravo, dovolj pijte in udeležite se katere od tekaških preizkušenj. Tam boste lahko svoje izkušnje delili s sotekači.«

Odlično priložnost za to boste imeli tudi v soboto, 30. septembra, ko bodo v športnem društvu Efi organizirali 6. Medvoški tek. Preizkusili se boste lahko na 5-, 10- ali 20-kilometrski razdalji, otroci pa se bodo lahko preizkusili na Vzajemkovem teku. Start bo ob 16. uri na velikem parkirišču Zavoda za šport in prireditve Medvode, zelo razgibana proga pa bo potekala po medvoških ulicah in bo srednje zahtevna. Letošnja novost bodo štafetni teki.