Oškodovanci lahko s prijavo na posebni spetni strani ZPS, imenovani , sodelujejo v kolektivni tožbi zoper proizvajalca teh avtomobilov. »Vse, kar morajo oškodovanci storiti, je prijaviti se in predložiti dokumentacijo, ki dokazuje, da so, ali pa so bili lastniki avtomobilov z dizelskimi motorji z vgrajeno programsko opremo za zavajanje na testih izpustov v času do izbruha afere,« je danes povedala predsednica Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) Breda Kutin.
Kot je dejala predsednica Zveze potrošnikov Slovenije, sodelovanje v akciji lahko oškodovancem prinese le korist. Če postopek ne bo uspešen, nimajo nobenih stroškov. Kampanjo bo namreč financiral sklad Burford German Funding, ki pa je ZPS postavil le pogoj, da mora do konca oktobra zbrati 1000 prijav lastnikov takšnih avtomobilov.
Volkswagen ZDA izplačal 15 milijard dolarjev odškodnin
Medtem ko je Volkswagen po aferi, ki je izbruhnila pred dvema letoma, v ZDA izplačal 15 milijard dolarjev odškodnin, v Evropi takšne prakse ni. Zato so se potrošniške organizacije pod okriljem Evropske potrošniške organizacije BEUC združile in začele vlagati kolektivne tožbe proti proizvajalcu. To se je že zgodilo v Italiji, Belgiji, Španiji in na Portugalskem, ki se jim sedaj pridružujejo Švica, Litva, Slovaška in Slovenija.
Upravičenci so lastniki avtomobilov znamk Volkswagen, Audi, Seat in Škoda z 1,2-, 1,6- in 2,0-litrskim dizelskim motorjem EA189 (euro 5), ki so nove ali rabljene avtomobile kupili pred 18. septembrom 2015, ko je izbruhnila afera dieselgate. »Takšni avtomobili so na trg vstopili nekje sredi leta 2009,« je pojasnil Boštjan Okorn iz ZPS in dodal, da velja tudi za tiste, ki so tak avto imeli in so ga že prodali.