Knauf Insulation, eden najhitreje rastočih proizvajalcev izolacijskih materialov in zlata gazela 2013, zaokroža izjemno zahtevno obdobje prestrukturiranja in uvajanja digitalizacije ter robotizacije. Podjetje, ki je pod vodstvom Tomaža Laniška lani ustvarilo slabih 111 milijonov evrov prihodkov, zaposlovalo pa 415 ljudi, tudi za letos načrtuje rast prihodkov, kadrovsko pa se želijo okrepiti predvsem v razvojnem centru. Razvojni center v Škofji Loki je namreč razvojni center za celotno skupino Knauf, ki ima 30 proizvodnih obratov in prodaja v 37 državah po vsem svetu.

V skladu s stabilno politiko rasti tega nemškega družinskega podjetja naj bi tudi letos ustvarili nekajodstotno rast prihodkov in še naprej dvigovali povprečno dodano vrednost na zaposlenega, ki je v 2016 znašala dobrih 82.000 evrov. O dosedanjem poslovanju v letošnjem letu pa Lanišek, ki je v letu 2012 nasledil Sašo Bavca, ki je prevzel položaj vodje marketinga za celotno skupino, ne želi govoriti, je pa s trenutnimi razmerami zadovoljen. Tudi zato, ker se razmere v domačem gradbeništvu izboljšujejo, saj je bila po podatkih Statističnega urada RS v prvem polletju vrednost gradbenih del, opravljenih v Sloveniji, za 18,4 odstotka višja kot v enakem obdobju lani.

Priložnosti v ZDA in Turčiji

»Izvozimo sicer več kot 80 odstotkov, a Slovenija je za nas pomemben trg, ki je v veliki meri odraz gibanj v Evropi. Zato so naše oči v prvi vrsti usmerjene v evropske trende, ker so ti tisti, ki narekujejo tudi lokalna gibanja. Rast gradbenega sektorja v Sloveniji nas sicer zelo veseli in se odraža tudi v naši prodaji, tako da po daljšem recesijskem obdobju spet nekoliko laže dihamo. To pa nas ne uspava, saj nas ekonomska zgodovina uči ciklike gospodarskih trendov, česar se moramo zavedati in biti na obrat, ki zagotovo pride, pripravljeni,« je zelo previden Lanišek. Ključna trga ostajata Nemčija in Slovenija, med pomembnejšimi so še Italija, kjer imajo vse zahtevnejše kupce, ter Avstrija in Poljska. Okrepiti želijo prisotnost v ZDA, kjer vidijo predvsem v mestih veliko poslovnih priložnosti, med novejše in zelo obetavne trge so vpisali Turčijo.

V celotni korporaciji je lani stekel proces racionalizacije in očiščevanja, kar so občutili tudi v Škofji Loki. »Pri nas so bili procesi že prej dokaj racionalno postavljeni, zato nas je proces očiščevanja morda malo manj prizadel kot nekatera druga podjetja v skupini, pa vendarle vsaka racionalizacija prinese s seboj spremembe, drugačen način dela in potrebo po prevetritvi sistemov, kar nam je vsekakor koristilo. Digitalizacija in robotizacija potekata vzporedno, kar nam na določenih področjih že prinaša koristi,« je pojasnil Lanišek.

Potrebujejo doktorje znanosti

Lanišek sicer ves čas opozarja na previsoko obdavčitev plač visoko izobraženega kadra, kar naj bi bilo po njegovem mnenju ena ključnih ovir za uspešnejše zaposlovanje strokovnjakov tudi pri njih. V njihovem razvojnem centru je zaposlenih 70 ljudi, polovica od njih je doktorjev znanosti. Potrebovali bi jih še najmanj šest, pa vendar pri iskanju niso uspešni. Zato se je Lanišek bal, da se bo centrala odločila za njegovo selitev v Belgijo. To pa se očitno le ne bo zgodilo, saj so v matičnem podjetju, katerega predstavniki so bili pred dnevi v Sloveniji, očitno s poslovanjem škofjeloškega Knaufa in inovacijami, ki jih razvijajo, zadovoljni.

»Na področju tržne konkurenčnosti, ki je hkrati tudi interna korporativna konkurenčnost, nas kot državo še vedno tarejo previsoki stroški delovne sile in podjetniška davčna zakonodaja. V primerjavi z drugimi evropskimi državami smo izjemno nekonkurenčni, saj so naši zaposleni v povprečju dvakrat bolj obdavčeni, bistveno bolj je obdavčen v primerjavi z nekaterimi državami dobiček podjetja. Ob vsem tem država ne kaže naklonjenosti razvojnim naložbam. Vse to nas pri lastnikih v primerjavi z drugimi podjetji v skupini postavlja v slabši položaj, ko se odločajo o tem, kam bodo vlagali, da si bodo zagotovili dolgoročno konkurenčnost in stabilnost,« opozarja Lanišek.

Zelene nemške avtoceste

Knauf Insulation se na področju zelenih rešitev Urbanscape lahko pohvali, ne le da so na Švedskem ozelenili eno največjih bolnišnic na svetu in poskrbeli za zazelenitev kompleksa opere v Dubaju, pač pa trenutno še testno v Nemčiji ozelenjujejo pasove ob avtocestah, kar bistveno olajša in poceni vzdrževanje okolice, polagajo tudi zelene pasove med železniškimi tiri,

»S celotno ekipo smo uspeli izpeljati obsežno naložbo v novo, tehnološko napredno proizvodno linijo, za katero verjamemo, da jo poganja tehnologija prihodnosti. V povezavi z njo je tudi našemu partnerskemu podjetju Messer Slovenija uspela 15-milijonska naložba v nov obrat za pridobivanje plinov tik ob našem podjetju. S tem smo si pripravili dobro izhodišče za nadaljnjo rast in razvoj,« je prepričan Lanišek.

Knauf Insulation, ki deluje na območju Obrtne cone Škofja Loka, kjer med drugim poslujejo gazele Domel, Loške mesnine in Sibo G, pogrešajo več konstruktivnega pristopa in prožnosti lokalnih organov in hitrejši razvoj lokalnih infrastrukturnih projektov. Pri tem Lanišek opozarja na nujno povezavo z avtocesto, ki bi olajšala transport njihovih izdelkov velikega volumna, saj dnevno v Knauf Insulation pripelje in od tam odpelje okoli 100 tovornjakov.