Električne avtomobile z napisi Avant2Go lahko redno vidimo na ljubljanskih cestah, torej lahko rečem, da so se prijeli?

Uporaba konstantno raste. Z dodatnimi lokacijami eksponentno raste tudi število uporabnikov. Vsak dan vpisujemo nove, vključuje se veliko podjetij. Načrtovane korake, ki naj bi sledili po enem letu, smo večinoma dosegli že na začetku leta in verjetno bo šlo tako še naprej. Začetna faza pomeni predvsem spreminjanje miselnosti, naša strategija pa je dolgoročna. Zato smo se tudi odločili izključno za električne avtomobile.

Na prvi pogled so uporabniki predvsem mlajši moški. Ali to drži?

Ne, med našimi uporabniki je veliko pripadnic ženskega spola in starejših; najstarejša uporabnik in uporabnica imata 75 let. Sama vožnja električnega avtomobila je zelo preprosta, saj ima le pedal za pospeševanje in zavoro. Kdor koli se lahko pridruži, ni omejitev, razen zakonskih in tega, da ima oseba pametni telefon. Z njim vozilo postaja pametno sredstvo in prinaša velike koristi. Mnogi jih že prepoznavajo, drugi pa jih še bodo, saj ni dvoma, da bomo imeli od novih načinov mobilnosti koristi vsi: ekonomija, politika, mesta, družba, posamezniki.

Trenutno so verjetno najbolj prepričljive finančne koristi.

Zelo me razveseli, ko nam stranke navdušeno sporočijo, da so prodale avto. Nekaj tednov nazaj sta k nam prišla gospod in gospa, ki sta prej plačevala sto evrov na mesec samo za parkirni prostor, zdaj pa za Avant2Go odštejeta približno 80 evrov na mesec. Naš dolgoročni cilj je sicer znižati realni mesečni strošek avtomobila z gorivom, parkiriščem, zavarovanji in drugim, s 500 na sto evrov na mesec. S souporabo v tej obliki, kombinacijo različnih načinov mobilnosti in novimi koncepti lahko to pomeni 5000 evrov prihranka na letni ravni. Kratkoročno ne vidim boljše možnosti, kako pognati lokalno ekonomijo. Plače se ne bodo dvignile čez noč, že jutri pa lahko nehamo metati denar skozi okno za nekaj, kar stoji cele dneve. Lastniška vozila v povprečju 90 odstotkov časa niso v uporabi.

Fiksne lokacije za izposojo in vračanje avtomobilov so omejujoče – razmišljate o prostem puščanju vozil, kot souporaba poteka v tujini?

Ker v Sloveniji še nimamo polnilnih postaj za električna vozila na vsakem vogalu, smo morali začeti s fiksnimi lokacijami, na katerih lahko uporabniki vedno priklopijo avtomobile. Pomembno je tudi, da kot uporabnik veš, da boš nekje vedno dobil avtomobil oziroma da ga boš imel vedno kam vrniti. Naš cilj v Ljubljani je priti na 500 avtomobilov in omogočiti tako imenovani free floating, v okviru katerega lahko uporabnik znotraj določenega območja kjerkoli prevzame in vrne najeto vozilo. Do tega bomo seveda prišli po korakih. Treba je spremljati tehnologijo, hkrati pridobivati in izobraževati uporabnike, spreminjati miselnost, vlagati v infrastrukturo in se širiti. Do konca septembra računamo, da bo v prestolnici vsaj 50 lokacij, potem pa bi lahko začeli testirati prosto souporabo na manjšem območju.

Boste sistem približali tudi željam po večdnevnem najemu, daljših poteh?

Ta možnost že obstaja. Uporabniki Avant2Go lahko najamejo vozila po posebnem ceniku za več dni. Kmalu bo tudi ta del digitaliziran in bo mogoče že z aplikacijo najeti avtomobil. Sicer pa zagovarjamo, da je prihodnost razmišljanje o multimo dalnosti: da prideš v Maribor z vlakom in si tam mobilen z Avant2Go. Bistvo trajnostne mobilnosti in ekonomije delitve je namreč v optimizaciji sredstev – v dopolnjevanju souporabe s prevozi na klic, deljenjem prevoza, javnim prometom, kolesom in novimi oblikami mobilnosti, ki šele prihajajo.