Na začetku letošnjega leta je podjetje Avant car v mrežo lokacij za souporabo avtomobila brez lastništva (car sharing) med drugim povezalo ljubljansko sosesko Ruski car. Vsestranski podjetnik Jure Čuk se je takrat takoj odločil, da postane eden izmed uporabnikov te vrste mobilnosti, ki jo je spoznal že med življenjem na Otoku.

»V Londonu je sistem car sharing že zelo utečen in razvejan, ampak skorajda ne moreš priti do električnega avtomobila, v Ljubljani pa so na voljo izključno električni avti. Nad tem sem zelo navdušen. Z njimi se odpeljem vsak dan od doma do službe in nazaj, včasih vmes na kosilo, v trgovino, najboljše pa je, da se mi ni treba nikoli ukvarjati z iskanjem parkirnega prostora in plačevanjem parkirnine,« pove Čuk, ki se je nove možnosti celo tako razveselil, da je prodal svoj avtomobil. Zavedel se je namreč, da souporaba električnih avtomobilov Avant2Go zanj ne bo le udobnejša, ampak tudi cenejša. Zdaj je sicer znova postal lastnik avtomobila, ker se bo preselil v Črnuče, kjer izposoja Avat2Go v tem hipu še ni mogoča, bo pa še vsaj do selitve izkoriščal prednosti, ki jih omogoča deljenje sodobnih do okolja prijaznih avtomobilov.

Po času in kilometrini

»Zdaj sem izbral ta beli BMW i3, samo še preverim registrsko številko, ali je res pravi, in to je to,« klika po svojem pametnem telefonu in izbrani avtomobil preprosto odklene s potegom po zaslonu telefona. Enako je z zaklepanjem, ob katerem se uporabniku Avant car samodejno iz kreditne kartice odšteje strošek uporabe. In ne le da vozniku ni treba zbirati kovancev za plačilo parkirnine, njegova skrb ni niti vzdrževanje, točenje goriva, urejanje registracije in zavarovanja, niti nakup vinjete in kritje drugih stroškov, ki jih navadno zahteva lastništvo avtomobila. Vse je namreč že vključeno v storitev. Ob priključitvi mora uporabnik plačati enkratni vstopni strošek, ki znaša najmanj 29 evrov, vse drugo pa plača po porabi – po času izposoje in prevoženi kilometrini. Poanta souporabe avtomobila je namreč, da vsakdo sede v avtomobil le, ko ga res potrebuje oziroma da vožnjo z avtomobilom kombinira s trajnostnimi načini mobilnosti.

Čuk denimo kdaj sede na bicikeLJ ali se zapelje na električni rolki. Ker veliko leti v tujino, omeni, da z Avant2Go udobno za dobrih deset evrov pride naravnost do Letališča Jožeta Pučnika, zelo hvaležen pa je za to možnost tudi ob petkih zvečer. »Na srečanje s prijatelji v središču mesta se odpravim brez skrbi, da bi moral iskati parkirišče. Poleg tega sem brez skrbi in lahko kaj spijem, grem domov s taksijem in naslednji dan mi ni treba nazaj po avto,« še našteje sogovornik, ki ob koncih tedna najame avtomobil tudi za izlete iz Ljubljane. Gre za klasičen rent-a-car, na katerega pa ima kot uporabnik Avant2Go poseben popust.

Najprej na izobraževanje

Edina slabost, ki jo lahko Čuk omeni, je, da občasno nevedni vozniki parkirajo svoje jeklene konjičke na parkirne prostore, ki so rezervirani za vozila Avant2Go. V tem primeru lahko uporabnik izposojeno električno vozilo parkira kjerkoli v bližini in nato Avant car reši nastalo težavo. Redko pa se zgodi, da bi bili vsi rezervirani prostori zasedeni z njihovimi vozili, saj logistična ekipa nenehno spremlja premike vozil in skrbi, da je vedno na vsaki lokaciji eno prosto mesto.

»Tudi tehnična ekipa je vedno na voljo, 24 ur. Lahko ti odklenejo avto na daljavo, kadar nastanejo kakšne težave z aplikacijo,« sklene zadovoljni sogovornik, ki je moral tako kot vsi uporabniki naprej na kratko teoretično in praktično izobraževanje o uporabi avtomobila brez ključa ter vožnji brez bencina in prestavljanja.

Ko sešteje vse poti v službo, na pijače, v trgovino, na izlete in letališče, se Čuk ustavi pod 300 evri na mesec. »Vsaj pol od tega bi sicer odštel samo za bencin, če bi hotel imeti malce boljši avtomobil, potem pa so tu še vsi drugi stroški,« oceni. Zdaj bo kot lastnik avtomobila kar pogrešal to lagodnost in komaj čaka, da sistem Avant2Go pride tudi v Črnuče. Takrat bo spet prodal svoj avtomobil. Ni namreč navezan na pločevino tako, kot je to značilno za slovenski narod, za katerega pravi, da ima za »državni šport, da v nedeljo pelje avto v pralnico«.