Potem ko je Zemanta septembra lani prodala vsa orodja za priporočanje vsebin, ki so v pomoč blogarjem, so zdaj prodali še vseobsežno platformo Zemanta One, ki oglaševalcem omogoča kupovanje, upravljanje in optimiziranje promocije vsebin. Tri leta star produkt je prepričal izraelsko podjetje Outbrain, ki deluje v istem segmentu, in sicer z največjo svetovno platformo za priporočanje vsebin, zato v Zemanti vidijo priložnost, da z združitvijo za vedno spremenijo oglaševalsko krajino.

Z Zemantino tehnologijo bi namreč podjetji lahko klasično prikazno oglaševanje nadomestili z avtomatiziranim digitalnim oglaševanjem, zadnjim trendom, ki mu sledijo naročniki pa tudi mediji in oglaševalske agencije. Gre za platformo po meri naročnika, saj lahko oglaševalci sami upravljajo digitalno oglaševanje, in to na temelju podatkov o uporabnikih, kar jim omogoča veliko natančnejše doseganje izbrane ciljne skupine.

Izkoristili trende

Ker bo avtomatizirano digitalno oglaševanje po ocenah stroke že čez dobra tri leta predstavljalo tri četrt oglaševalskega trga in bo vredno 36 milijard dolarjev, se odločitev Zemantinih ustanoviteljev Boštjana Špetiča in Andraža Torija, da združijo moči z Outbrainom, zdi najboljša doslej, saj enemu prvih slovenskih zagonskih podjetij in svetovnemu pionirju za priporočanje vsebin obeta še večjo zgodbo o uspehu. »Prevzem bo Zemanti omogočil rast poslovanja z obstoječimi strankami, torej blagovnimi znamkami, agencijami in založniki, ter pospešeno globalno širitev,« je ob novici povedal Tori, ki bo ostal na čelu Outbrainove ljubljanske ekipe, ki se bo preimenovala v Zemanta Outbrain. Koliko je Outbrain vložil v nakup Zemante, ne Tori ne Ori Lahav, soustanovitelj Outbraina, ki je te dni v Zemanti, nista želela povedati.

Ob tem napovedujejo, da bodo še naprej zaposlovali izjemne ljudi in se lotevali drznih projektov. »Verjetno smo edino slovensko podjetje, ki obdeluje sto tisoč transakcij na sekundo, in to je šele začetek. Iščemo ljudi s potencialom, da jim lahko zaupamo projekte, ki so jim komaj kos. Tako se vsi razvijamo,« je dejal Tori, skupaj s Špetičem ponosen, da so v Ljubljani zgradili tehnologijo, ki je premamila izraelskega giganta s pisarnami po domala vsem svetu.

Izraelce prepričal izjemen kader

»Že s prvim produktom, pametnim pomočnikom za blogarje, smo orali ledino v svetovnem smislu in ga lani prav tako uspešno prodali v ZDA. Mislim, da je ta prevzem odlična novica za slovenski startup ekosistem, saj smo prvič izkusili cel življenjski cikel modernega globalnega startupa z uspešnim zaključkom,« je povedal Špetič, ki se je s Torijem vsa leta trudil »vračati vrednost« startup skupnosti, zdaj pa upata, da bo tega še več, saj z Outbrainom in izraelsko startup skupnostjo delijo podobne vrednote.

Slovenije na svojem radarju globalnih trgov resda niso zaznali, je priznal Ori Lahav iz Outbraina, pa vendar so navdušeni nad talentom, ki ga lahko ponudi naš izjemno majhen trg. »Z združitvijo Outbrainove svetovne mreže in Zemantinih platform bodo oglaševalci z enega mesta lahko dostavljali rezultate na veliki skali, varno za blagovno znamko in z zagotovljenim dobrim uporabniškim odzivom,« je prepričan prvi mož podjetja, ki uporabnikom pod že prebranimi vsebinami predlaga več kot 250 milijard personaliziranih vsebin na mesec, s čimer vsak mesec doseže približno pol milijarde uporabnikov po svetu.

Med založniki, ki uporabljajo njihovo platformo, so denimo CNN, ESPN, Time Inc., Le Monde, Fox News, The Guardian, The Telegraph in New York Post.