Družinska gazela FerroČrtalič, specializirana za izjemno nišno dejavnost, saj razvijajo rešitve na področju tehnologije obdelave površin s postopki peskanja, utrjevanja in čiščenja s pomočjo komprimiranega zraka, ima pred seboj eno najbolj dinamičnih obdobij. Za gazelo s 53-letno zgodovino, ki jo vodi Mojca Črtalič Andolšek , predstavnica tretje generacije, je leto, ko so izvedli temeljito prestrukturiranje ter na novo postavili strategijo podjetja, pred njimi pa povečan obseg naročil, kar trenutno še rešujejo z večjim sodelovanjem s kooperanti.

Njihovi kupci so predvsem visokotehnološka podjetja, ki izdelujejo zahtevne izdelke za kovinsko industrijo, letalsko industrijo, jedrske elektrarne, avtomobilsko industrijo, industrijo izdelave medicinskih pripomočkov. Odločno so stopili tudi v modno industrijo, saj so začeli sodelovati z svetovno znanim proizvajalcem modnega nakita in dekorativnega stekla Swarovski ter z enim od vodilnih proizvajalcev optičnih stekel Carl Zeiss.

Prepričali tudi Asia Air

Letalska in avtomobilska industrija, ki imata sicer izjemno visoke proizvodne in varnostne standarde, a prav z njima FeroČrtalič tudi največ sodeluje, sta še posebno v porastu, kar pomeni več naročil tudi za njih. Te dni v Indonezijo za malezijsko družbo Asia Air, ki ustvari dobrih šest milijard evro prometa na leto, pošiljajo napravo za utrjevanje (shot peening) pristajalnega podvozja in lopatic.

Si pa direktorica želi, da bi jim uspevalo hitreje nadgrajevati svojo trenutno 40-člansko ekipo s sodelavci, ki so sposobni sprejemati spremembe in slediti dinamiki, ki jo narekujejo kupci in trendi. »Smo homogena ekipa, ki jo želimo dopolniti, saj moramo v sodelovanju z elitno družbo partnerjev upravičiti svoj sloves zanesljivega, prilagodljivega in inovativnega dobavitelja,« poudarja Mojca Črtalič Andolšek.

Načrtujejo 15-odstotno rast

Lani so ob izgubi poslov zaradi migrantske krize ustvarili slabe štiri milijone evrov prihodkov, letos pa naj bi se dvignili predvidoma za osmino in tako dosegli raven izpred treh let, ko so bile globalne politične razmere nekoliko bolj stabilne. »Smo najboljši na svetu na področju predpriprave površin za grelce za vodo. Trenutno na Kitajskem pospešeno gradijo tovarne. Velik potencial je tudi Afrika,« opisuje direktorica dogajanje na trgu, kjer bodo tudi sami iskali priložnosti.

Velika priložnost pa je tudi usmerjenost družbe v trajnostni razvoj oziroma večja skrb za okolje, kar pomeni, da se iz postopkov obdelave materialov in čiščenja kemijska sredstva umikajo, nadomeščajo pa jih postopki, kot jih uporabljajo prav v gazeli, ki ima sedež v Dolenjskih Toplicah. Podjetje je izjemno fleksibilno, saj so sposobni na primer večjo napravo in vso potrebno programsko opremo izdelati v štirih mesecih do pol leta. Posel si širijo predvsem po zaslugi dobrih referenc, zato so se v preteklosti odločali tudi za projekte, ki niso bili tako dobičkonosni, so bili pa izjemnega pomena prav za pridobivanje novih potencialnih kupcev.

Kupci ne verjamejo samo papirju

»Potencialni kupci želijo videti stroje, ki že delujejo. Šele na temelju tega se odločajo. Za vas smo se odločili, ker ste fleksibilni, se z rešitvami povsem prilagodite naročniku, ker imate dobre reference in ker ste v industriji z visoko dodano vrednostjo,« opisuje Mojca Črtalič Andolšek svojo nedavno izkušnjo iz Beograda, kjer se je sestala z predstavnikom podjetja iz Dubaja, ki je FerroČrtalič izbral potem, ko se je razšel s svojim dotedanjim nemškim partnerjem.

Podjetje, ki ima lasten razvoj, ima tudi svoj laboratorij in testne komore, se v svojem 53-letnem delovanju lahko pohvali, da ima za seboj že več kot 1100 uspešno zaključenih projektov.