Večina se nas še dobro spomni, kako smo včasih v avtomobilih na stežaj odpirali okna, da smo naredili prepih, ali se skušali hladiti z ventilacijo, ki pa je v vročih dneh kmalu bolj grela kot hladila. Kot bi bilo včeraj, se spomnimo, da smo se na daljše poti odpravili navsezgodaj zjutraj, pozno zvečer ali kar sredi noči – pa ne zaradi gneče, temveč izključno zaradi vročine. Udobje, ki ga je ponujala klimatska naprava, je bilo namreč rezervirano izključno za najdražje avtomobile najvišjih razredov. A kaj hitro se je vse skupaj postavilo na glavo. Dandanes je klimatska naprava v novih avtomobilih nekaj skorajda tako samoumevnega, kot je volan ali štiri kolesa, samodejno, s katero lahko nastavimo natančno temperaturo v potniški kabini, pa najdemo že v vseh razredih, od najnižjega dalje, pri čemer je vedno pogosteje pri številnih avtomobilih že tudi del serijske opreme.

A če je klimatska naprava že postala sestavni del slehernega novega avtomobila, to hkrati pomeni tudi, da gre še za en del, za katerega moramo redno skrbeti, da nam ne povzroča težav. Za njeno brezhibno in dolgoletno delovanje je po mnenju strokovnjakov v prvi vrsti najpomembneje, da jo resnično uporabljamo. In to, čeprav takrat na to zagotovo ne pomislimo, tudi pozimi – klimatska naprava se namreč, če je lastnik ne uporablja, prav zaradi neuporabe sčasoma pokvari. Poleg redne uporabe pa je seveda pomembno tudi njeno vzdrževanje. Reden servis je pri novih vozilih potreben približno na tri leta, pri starejših pa pogosteje; ob tem je treba servis obiskati tudi ob vsakem sumu na slabše delovanje. Pri vsem tem seveda govorimo o delovanju sistema samega, druga zgodba pa sta menjava filtrov in razkuževanje prezračevalnih cevi v vozilu, pri katerih je časovni interval krajši.

Da, razkuževanje. Kot opozarjajo tudi številni zdravniki, so slabo vzdrževane naprave namreč idealno gojišče za bakterije, glivice in plesni, ki lahko povzročijo različne bolezni, vdihavanje onesnaženega zraka pa je še posebno nevarno za ljudi z boleznimi dihal, alergijami in ljudi z oslabelo imunostjo. In še na nekaj je treba biti pozoren – da z uporabo klimatske naprave ne pretiravamo. Avtomobila torej ne hladimo na prenizke temperature s preveč močnim delovanjem. V tem primeru se klimatska naprava iz koristne in dobrodošle naprave namreč spremeni v našega sovražnika, ki lahko negativno vpliva na naše zdravje. Hitro se namreč podhladimo, začnemo kašljati, lahko dobimo glavobol, vnetje ali celo angino. Skratka, kot pri marsičem naj tudi pri uporabi klimatske naprave velja – zmerno in po pameti.