Strategija razvoja hrvaške pomorske policije iz leta 2010 predvideva sedem patruljnih ladij razreda A, ki so daljše od 20 metrov, 16 patruljnih ladij razreda B, ki so daljše od 15 metrov, ter 31 plovil razreda C, ki so dolge najmanj osem metrov. Posadke štejejo od sedem policistov za razred A do dva policista za razred C. Hrvaška policija je več kot polovico načrtovanih plovil prevzela iz hrvaških ladjedelnic pred vstopom države v EU, floto pa je nameravala krepiti tudi kot članica Unije.

Hrvaška za nadzor lahko vpokliče tudi obalno stražo

Hrvaška pomorska policija po potrebi sodeluje z nacionalnim središčem za organiziranje iskanja in reševanja, ki deluje v okviru ministrstva za morje, promet in infrastrukturo. Središče za svoje delovanje praviloma angažira plovila luških kapetanij, a poleg policije lahko sodelujejo tudi z obalno stražo. Hrvaška obalna straža je del hrvaške vojaške mornarice (HRM), a ima policijska pooblastila. Lahko pomaga policiji pri nadzoru in varovanju državne meje s tem, da je njena naloga bolj usmerjena na zunanji pas teritorialnega morja in ekološko-ribolovno cono (ERC). Hrvaška obalna straža ima približno deset vojaških ladij ter nekaj helikopterjev in letal. Osrednji bazi obalne straže sta v Pulju in Splitu.

Zmogljivosti hrvaške vojaške mornarice temeljijo na petih raketnih topnjačah, ki so oborožene s švedskimi protiladijskimi raketami RBS-15, ter na dveh desantnih ladjah za prevoz kopenskih sil, ki so ju uporabljali tudi za prevoz oklepnikov patria na vojaško vajo v Španijo. Poleg tega imajo vrsto manj zmogljivih vojaških ladij. Hrvaška vojaška mornarica šteje približno 1300 ljudi. »Gre za majhno mornarico, ki ima precej staro opremo, a je operativna in uspešno opravlja vse, kar se od nje pričakuje,« je ocenil hrvaški vojni analitik Igor Tabak. Hrvaško ministrstvo za obrambo je leta 2014 od ladjedelnice Brodosplit naročilo pet novih 43,5-metrskih obalnih patrolnih ladij, prvo naj bi uvrstili v operativno rabo do konca poletja.