V svetu je veliko odličnih oblikovalk, sploh modnih, ki pa na svoje delo gledajo različno. »Sem oblikovalka, ne pa tudi poslovna ženska,« pravi Angležinja Georgina Chapman. Italijanska kolegica Donatella Versace pa jo dopolnjuje: »Poslovna ženska je uspešna le tedaj, ko z odliko kombinira dizajn in praktičnost.« Tudi Michelle Christensen je oblikovalka in hkrati poslovna ženska, le da svoje vizije udejanja v svetu, ki je v veliki meri rezerviran za moške – avtomobilskem.

Zakaj je temu tako, je seveda neka druga zgodba, dejstvo pa je, da je Američanka pri svojem delu uspešna. Dokaz v tej smeri je tudi, da so ji kot prvi ženski v zgodovini znamke Acura (luksuznem oddelku Honde) zaupali položaj glavne oblikovalke zunanjosti, pri čemer je takoj stopila v velike čevlje predhodnika, saj so jo zadolžili za oblikovanje druge generacije športne NSX. Zagotovo je bila ob prevzemu naloge vsaj malce na trnih, saj je NSX njihov najdražji, najbolj seksi in najbolj sofisticiran avto, danes pa je nasmejana. Z razlogom. Nova (hibridna) NSX, ki so jo prvič predstavili januarja 2015 v Detroitu, je lepotica na štirih kolesih. »Videti je hitra, že ko je parkirana. Gre za ultimativni izraz znamke Acura,« ji je ob predstavitvi avta polaskal prvi mož podjetja Mike Accavitti.

V čevljih išče navdih

Ko je želela v Pasadeni študirati avtomobilsko oblikovanje, je naletela na težavo. Hoteli so namreč videti nekaj skic avtomobilov. Ni jih imela. V mladosti se je namreč v veliki meri ukvarjala z oblikovanjem oblek za maturantski ples, risala pa je predvsem ljudi, živali in drevesa. Kljub temu so jo sprejeli in bili navdušeni nad njenimi prvimi skicami avtov, ki pa vendarle niso bile plod naključja. Že kot otrok je namreč spremljala očeta na dirkah klasičnih ameriških avtov z močnim motorjem (t. i. hot rod) in mu v garaži pomagala pri restavriranju starodobnikov. »Avtomobilsko oblikovanje je idealna mešanica mojih strasti: umetnosti, avtomobilov in ustvarjanja stvari za ljudi,« je nekoč dejala. Med študijem je spoznala dva moška, ki sta zaznamovala njeno življenje: študenta oblikovanja Jasona Wilburja, ki je danes njen mož, in Dava Mareka, tedanjega kreativnega direktorja pri Acuri. Po koncu študija v letu 2005 je službo ponudil obema, delati sta začela isti dan. »Ko sva skupaj, sva polna idej. Vedno mi zastavi veliko vprašanj in me spravi k podrobnemu premisleku,« je opisala odnos z Jasonom. Službo so ji ponudili tudi pri Hyundaiju in Chryslerju, a ji selitev v mrzli Detroit ni bila blizu, saj je rojena Kalifornijka.

Kot šefinja se je odlično znašla, ko je vodila moštvo osmih oblikovalcev, z delom na osnovi koncepta so začeli leta 2012. »Bilo je naporno, pritiskov pa veliko,« se spominja let, ko so ustvarjali novo NSX. Morala je bili lepa, a hkrati ohraniti vse atribute dragega športnega avtomobila. Zato so veliko sodelovali z inženirji v vetrovniku. Kaj mislite, da jo pri njenem delu najbolj navdihuje? Čevlji. »Ko v možganih iščem ideje za avtomobile, si vedno ogledujem čevlje. Ne enega, temveč njih več. Tudi čevlji morajo namreč biti oblikovani v skladu z razmerji, da so še vedno funkcionalni, a hkrati privlačni.« Zato so oblikovalci Acure odpotovali v Milano in Rim, da bi tudi od italijanskih znamk čevljev dobili navdih. Njena najljubša znamka je sicer United Nude, katere čevlji so nevsakdanji in res nekaj posebnega. »Na srečo niso v cenovnem rangu Prade, saj so naprodaj od 100 do 600 dolarjev. Zdijo se mi na nek način arhitekturni, videti so zastrašujoče. Jih pa z veseljem obujem.«

Njena moč je potrpežljivost

Prvi avto si je kupila leta 1989, in sicer ford escort, še z ročnim menjalnikom. »Hvaležna sem staršem, da so me naučili voziti avto z ročnim menjalnikom. Tudi zato tako zelo rada vozim. Danes je moja ljubezen chevrolet chevelle letnik 1965. Je brezčasen, lep, zvok motorja je zverinski. Ta avto sem si zaželela, ko sem imela vsega 12 let. Nekega dne si ga bom zagotovo kupila. Tudi sicer me privlačijo avtomobili iz 60 let.« Njeno življenje je med delovnikom precej monotono – zgodaj zjutraj gre v fitnes, nato v službo in zvečer spat. Za konec tedna pa zaživi, saj obožuje golf in pohajkovanja po hribih. Seveda oblikovanje NSX ni bil njen prvi projekt, sodelovala je tudi pri acurah ZDX in RLX, športnem terenskem avtomobilu in limuzini, kjer se je naučila bistva: »Oblika mora izboljšati funkcionalnost avtomobila. Moje pretekle zadolžitve so me na neki način prisilile, da sem rastla kot oblikovalka.« Zase pravi, da se njena največja moč skriva v potrpežljivosti. Oblikovalci so namreč ves čas soočeni z zavrnitvijo, ko njihove zamisli preprosto raztrgajo in morajo delo začeti znova in znova. Pri oblikovanju nove NSX z močjo 550 konjev seveda ni bilo nič drugače.

Njena ljubezen do avtomobilov pa ostaja prvinska, kot tudi zavedanje, kakšna je sploh vloga avtomobila v današnjem svetu. »Avte ljubim tudi zato, ker mi je njihovo oblikovanje velik izziv. Danes mora avto biti praktičen in vsakodnevno uporaben, zadostiti mora številnim zahtevam, še vedno pa mora biti lep in poln čustev. Lahko je uganka, a tudi to zna biti vznemirljivo, ko poskušamo rešiti problem.« Kot primer brezčasnega dizajna, preprostosti in pravilnih razmerij izpostavlja lamborghinija miuro, ki so jo proizvajali med letoma 1966 in 1973, sama pa trenutno kilometre nabira za volanskim obročem honde pilot, vsake toliko pa možu ukrade porscheja caymana. Želja, da bi ji podarili avto, ki ga je oblikovala, pa ostaja neizpolnjena. Za zdaj.