Že ob majskem obisku predsednika KKR Global Institute Davida Petraeusa v Sloveniji se je ugibalo, kakšen je resnični namen njegovega obiska. Sprejeli so ga namreč vidni predstavniki države – od premierja Mira Cerarja do finančne ministrice Mateje Vraničar Erman in ministra za javno upravo Borisa Koprivnikarja. Globalni naložbeni sklad KKR je namreč skupaj z Evropsko banko za obnovo in razvoj (EBRD) lastnik skupine United Group, ki ima v lasti telekomunikacijsko družbo Telemach. Mediji smo o obisku Petraeusa takrat izvedeli le, »da so KKR pritegnili gospodarski potenciali Slovenije in obeti, ki jih ta država pomeni kot naložbena destinacija«. O konkretnih investicijah pri nas se Petraeus, sicer upokojeni ameriški general in nekdanji direktor Cie, menda ni pogovarjal.

Slaba dva meseca po njegovem obisku pa se je zgodil medijski premik oziroma, kot je dejal medijski strokovnjak Marko Milosavljević za STA, največja združitev v slovenskem medijskem prostoru od osamosvojitve naprej. Skupina United Group je danes namreč kupila medijski portfelj družbe CME v Sloveniji in na Hrvaškem, ki prek Pro Plusa vključuje Pop TV in Kanal A. Skupina CME, zdajšnji lastnik Pro Plusa, pričakuje, da bo posel v višini 230 milijonov evrov izpeljan do konca leta. Po naših informacijah bo United Group investiral v domačo produkcijo Pop TV in Kanala A, hkrati pa naj bi poskrbel za boljšo prepoznavnost v regiji. To lahko tudi pomeni, da bodo v prihodnje programe slovenskih komercialnih televizij spremljali gledalci jugovzhodne Evrope.

CME v prodajo zaradi zniževanja dolgov

Da namerava CME prodajati svoj delež v Pop TV in Kanalu A, se je namigovalo že novembra 2012. Takrat so hrvaški in češki mediji poročali, da naj bi bila v paketu naprodaj Pop TV (skupaj s Kanalom A in spletnim portalom 24ur.com) in Nova TV (skupaj s sestrskim kanalom Doma TV in portalom dnevnik.hr), lastniki pa so pričakovali od 150 do 200 milijonov evrov.

»Matična družba CME je v okviru strateškega zniževanja dolga sklenila dogovor o prodaji svojih vodilnih medijskih družb na Hrvaškem in v Sloveniji družbi United Group. Zaključek posla je odvisen od izpolnitve določenih pogojev, ki med drugim vključujejo tudi odobritev nadzornih organov, posel naj bi bil zaključen do konca leta 2017,« so sporočili iz Pro Plusa. Dodajajo, da CME še vedno verjame v pomen televizijskega medija, kar je tudi pomembna vrednota družbe United Group. »Prepričani smo, da bo v prihodnosti United Group odličen skrbnik teh pomembnih podjetij v regiji,« še pravijo v družbi.

Milosavljević opozarja na pasti prevzema

Na spletni strani United Group pa je razbrati, da gre za največjega alternativnega telekomunikacijskega operaterja v regiji. Skupina na leto ustvari okoli 460 milijonov evrov prihodkov, zaposluje več kot 3.000 ljudi in deluje na šestih trgih. Predsednik uprave United Group je Dragan Šolak, med člani upravnega odbora pa je tudi šef Telemacha Slovenija Marko Šter.

Prevzem bo po mnenju Marka Milosavljevića imel pomemben učinek, ne le zaradi ekonomske moči in velikosti posla, ampak tudi na različnih upoštevnih trgih z vidika regulacije. »Gre za akterja, ki delujeta na številnih trgih – telekomunikacijskem in internetnem trgu, trgu plačljivih storitev, trgu storitev na zahtevo, trgu televizijskih storitev, trgu kabelskih storitev, trgu različnih vsebin, od splošne ponudbe do plačljivih filmskih vsebin, športnih vsebin, športnih pravic in tako naprej,« našteva Milosavljević. Zato upa, da bodo pristojni regulatorji, ki morajo prevzem še potrditi, to tokrat storili »z ustreznim poznavanjem medijskega področja«. Agencija za varstvo konkurence (AVK) je namreč posamezne primere s svetovnega medijskega vidika kdaj že analizirala na precej nenavaden način. »Merila, ki so jih uporabili, denimo že v primeru prevzema Dela, so bili specifični, da ne rečem problematični,« meni medijski strokovnjak. Zato upa, da se bodo regulatorji ravnali po precedenčnih evropskih primerih in upoštevali specifičnosti slovenskega medijskega trga, je še povedal Milosavljević za STA.