A so še vedno stvari, ki jih splet le ni uspel povsem osvojiti. Avtomobilsko industrijo, natančneje na primer prodajo. Hvala bogu, bi rekli nekateri, kajti avtomobil ne moremo kupiti tako enostavno kot ovitek za mobilni telefon ali nogometno žogo. Avtomobil je nekaj več. Vsej ponudbi in količini pločevine na naših cestah navkljub imamo na sončni strani Alp do štirikolesnikov še vedno nek določen, napol erotičen odnos. Malo zase in svojo dušo, malo pa tudi, da se jezi soseda ali cela ulica. A šalo na stran, avtomobil je danes nuja, posebej tam, kjer je tako opevana »trajnostna mobilnost« le črka na papirju. Ker je tudi dejstvo, da avtomobili niso poceni, se samo po sebi postavi vprašanje, kako jih potem sploh kupujemo. Kupovanje avtomobila je druge vrste umetnost. Ogledi v salonih, brskanje po spletu, primerjanje cen, opreme, kaj o tem in onem avtomobilu pravi ljudski glas in navsezadnje pogajanje v avtomobilskem salonu in seveda nato precej bolj boleče plačevanje jeklenega konjička.
Verjeli ali ne, splet je ena od stvari, ki ji avtomobil kar dobro kljubuje. Ogled fotografij, razni konfiguratorji, ceniki in katalogi. To še gre, zatakne se pri hitrem in učinkovitem kupovanju. Bilo je kar nekaj poskusov, kako so trgovci želeli pločevino prodajati, kot bi prodajali kilogram jabolk, a se zadeva ni obnesla. Poskušali so tudi taki, ki jim avtomobili sicer nekako niso pisani na kožo, recimo verige trgovin, ki so pregovorno »cenejše«. A se zadeva ni prijela, zahodna Evropa, ki je nekako v tem pogledu le razvitejša kot vzhod, zadeve ni sprejela z odprtimi rokami. Zdaj se je tem priokusom pridružil tudi Amazon, spletna trgovina z vsem, kar vam srce poželi. Če se bo prijela, je drugo vprašanje, za Slovenijo pa skorajda upamo trditi, da zelo težko. Zakaj?
Preberite si kakšen odstavek više. Slovenci ne kupujemo na slepo, avtomobil moramo videti, otipati, začutiti in potem skušati prodajalca prepričati, da si ravno jaz zaslužim prav poseben popust, ki ga velikokrat tudi dobite, saj je ponudba velika, žepi večine pa vse prej kot globoki. In kaj je bolje? Kupovati po spletu, kjer imate pred seboj vse, kar vam avtomobilska industrija ponuja ta hip, ali si vzeti nekaj več časa in se odpraviti v salon? Sodobneži bi rekli prvo, tradicionalisti drugo. Ampak mar ni svet že tako preveč brezoseben, da bi nam sodobna tehnologija vzela še to veselje, ki ga predstavlja kupovanje avtomobila? To naj bi bil pravi mali praznik, mar ne? Zgrozil sem se ob izjavi enega od »izumiteljev« portala za naročanje hrane na dom po spletu. Ker da ga večina uporabnikov uporablja zato, da se jim »ni treba z nikomer pogovarjati«. In to naj bi bilo dobro? Ne, pogovarjati se moramo, sploh pri takih nakupih. Pa naj statistika govori svoje, naj se število spletnih strani, ki ponujajo take nakupe avtomobilov, veča in veča, predvsem tukaj prednjači Severna Amerika, Evropa pa je še precej bolj zadržana. Ljudje smo družabna bitja in taki moramo tudi ostati.