Tu in tam se najde kakšen povsem vsakdanji, ljudski avto, ki pa se je vseeno vtisnil v spomin, kar zagotovo lahko rečemo za citroën 2CV, pri nas bolj znan pod vzdevkom spaček, na osnovi katerega so v različnih verzijah in oblikah med letoma 1948 in 1990 izdelali blizu devet milijonov vozil. Resnično pravi ljudski avto torej. Ki pa mu je bilo za razliko od številnih drugih avtov s podobno oznako, ki so kvečjemu prilezli do kakšne stranske vloge, dano, da je zablestel tudi na velikem platnu. Vidno vlogo je odigral v več kot 30 filmih, najbolj pa smo si ga zagotovo zapomnili po tisti o Jamesu Bondu z naslovom Samo za tvoje oči (For your eyes only) iz leta 1981.
Španijo preselili v Grčijo
S citroënom 2CV je povezan tudi eden izmed legendarnih citatov Jamesa Bonda. Šlo je za vprašanje »Saj te ne moti, če jaz vozim, kajne?«, ki ga je Bond (Roger Moore) izrekel sovoznici Melini Havelock (Carole Bouquet), sicer lastnici rumenega spačka, v katerem sta se oba znašla za tem, ko je bil to edini način pobega pred kriminalci, sodelavci kubanskega morilca Hectorja Gonzalesa (Stefan Kalipha).
Ko omenjenega v njegovi španski vili med skokom v bazen Havelockova ubije in je tam na misiji tudi Bond, se začne njun beg. Prva izbira zanj je Bondov lotus, a se ta, še preden prispeta do njega, samouniči, ker vanj skušajo vdreti nepridipravi. Tako jima ostane le 2CV, ki ga sprva vozi Melina Havelock, ko se z njim prevrneta in jima nazaj na kolesa pomagajo mimoidoči, pa se presedeta in zamenjata vlogi, pri čemer Bond izgovori omenjeno retorično vprašanje. Sledi divji atraktivni beg s srečnim koncem po zavitih španskih gričevnatih cestah nedaleč od Madrida – vsaj tako so vse skupaj predstavili v filmu, v resnici pa so vse te prizore posneli na grškem otoku Krfu.
Posebna serija avtomobilov
Za snemanje filma so uporabili več različnih rumenih spačkov, ki so po koncu tudi pristali na različnih mestih. Eden je na primer končal v britanskem nacionalnem avtomobilskem muzeju v Beaulieu, drugi v Citroënovem konservatoriju v Franciji, tretji na Nizozemskem, vsaj enega ima v lasti možak po imenu Nigel Wild, znani zbiralec Citroënovih avtomobilov, ki svojo zbirko hrani v neki stari cerkvi...
Pri snemanju vožnje avtomobila je sicer sodeloval tudi znani legendarni francoski kaskader Remy Julienne, po navodilih katerega so standardni spačkov 0,6-litrski motor v enem izmed avtov zamenjali s tistim iz večjega citroëna GS, ki je imel še enkrat več moči, s čimer so lahko posneli bolj realne kadre bega pred zasledovalci, ki so vozili peugeote 504. Seveda pa so pri Citroënu tudi dobro unovčili vlogo njihovega avtomobila v tako veliki uspešnici in takrat na ceste poslali posebno različico modela 2CV – ta je bila obarvana v rumeno, na vratih je imela velik črn logotip 007, ob tem pa po karoseriji razporejene majhne črne okrogle nalepke, ki so predstavljale strelne luknje.