Poslovneži, bankirji, menedžerji in pravniki pa tudi natakarji, stevardi in profesorji so tisti, ki največ kupujejo nekoliko nenavaden, a inovativen modni pripomoček – držalo za srajce. Na prvi pogled je videti kot podvezica, saj gre za elastičen trak, ki si ga uporabnik nadene na stegno, in elastične trakove, ki jih pripne na srajco, da ta obstane na mestu tudi ob sklanjanju ali ko se človek usede in nato spet vstane. In čeprav je Nik Vene, avtor držala za srajce, ki ga je poimenoval T-holder, sprva poslušal več posmehovanja kot pohval, se po treh letih od ideje približuje prvemu milijonu evrov prihodkov od prodaje.

»Ciljamo na klasične poslovneže oziroma ljudi, ki se oblačijo formalno. Prav tako smo malenkost izbirčni pri distribuciji S-holderjev (izboljšana različica T-holderja, op. a.) v trgovinah. Ciljamo na trgovine, ki imajo visokokakovostne izdelke moške mode, kjer je tudi cena višja – kar je kompatibilno z našimi izdelki. V Sloveniji denimo S-holderje že prodajajo v NaraCamicie, na Hrvaškem pa jih bo sredi avgusta trgovinska veriga Varteks začela prodajati na njihovem najprestižnejšem oddelku z oblačili,« pove Vene, ki doma proda manj kot odstotek držal za srajce, a ga ta trg zaradi majhnosti v resnici ne zanima toliko.

Največ tako prodajo v ZDA, Veliko Britanijo in Nemčijo, čeprav je tudi ljubljanski trgovec prvi mesec prodal celotno zalogo S-holderjev.

A pred tremi leti, ko je začel poslovno pot, je bilo povsem drugače. Takrat je bil prvi, ki se je lotil izdelave držala za srajce, in večina ljudi se je novosti posmehovala, se spominja Vene. »Danes, ko ljudje vidijo, koliko nam je že uspelo prodati, koliko imamo zadovoljnih strank in da T-holder in S-holder resnično rešujeta problem, lajšata življenje in sta hkrati udobna, se je delež teh kritik močno zmanjšal in se je o NV Holders začel širiti vedno boljši glas,« je ponosen mladi podjetnik, ki so ga kritike izredno prizadele, čeprav danes ve, da noben izdelek ne bo nikoli všeč vsem ljudem. Je pa za posel na neki način celo dobro, da so njegova držala za srajce začeli posnemati Kitajci, saj s tem skrbijo za prepoznavnost izdelka, ker so ponaredki slabše kakovosti, pa ne odžirajo posla NV Holders.

»Stranke so nam že pisale in priznale, da so najprej preizkusile kitajski ponaredek, ko so prejele S-holder, pa je prvi romal v smeti,« se nasmeji Vene, ki si je pot na trg, podobno kot številni mladi slovenski podjetniki, utiral z množičnim financiranjem na spletni platformi kickstarter. Prvič so sicer njegovo kampanjo za T-holder zavrnili, čeprav še danes ne ve, zakaj. »Morda jim kampanja v tistem trenutku ni bila všeč, a smo jim kasneje dokazali, da smo vredni zaupanja,« je prepričan vodja ekipe, ki je v prvi kampanji na kickstarterju prepričala 1700 podpornikov in zbrala 58.000 dolarjev, letos pa so uspeh ponovili z izboljšanim S-holderjem. Prepričali so 2300 ljudi in zbrali okroglih 100.000 dolarjev.

V 14 mesecih, odkar so izdelek spravili na trg, so tako prodali nekaj več kot 5000 T-holderjev ter več kot 4500 S-holderjev, ki jih prodajajo zadnjega pol leta. »V dobrem letu poslovanja smo ustvarili več kot 250.000 evrov prihodkov. V letu 2017 imamo v primerjavi z letom 2016 že v prvih šestih mesecih več kot stoodstotno rast prihodkov in ta trend želimo obdržati tudi v prihodnjih letih,« pravi Nik Vene, ki že za jesen napoveduje lansiranje novega izdelka za moške, medtem ko bo nežnejši spol na svoj račun prišel takoj po novem letu.

Celotna proizvodnja držal za srajce sicer poteka v Sloveniji, z izjemo priponk, ki jih pri nas ni mogoče dobiti. »T-holderji in S-holderji nastajajo v Kranju, nato gredo v tisk v Škofjo Loko, na koncu pa pridejo k meni, da preverim, ali so narejeni s perfekcijo, jih pripravim za pošiljanje in razpošljem,« pojasni Vene, ki si dolgoročno želi S-holderje razširiti tudi v fizične trgovine po vsem svetu. Zdaj jih prodajajo v Ljubljani, na Danskem, v Italiji in Indiji, sredi avgusta jih bodo začeli na Hrvaškem.

Odprtja podjetja v tujini zaradi tega (še) ne načrtujejo, pač pa bo Vene preoblikoval svoj status samostojnega podjetnika v d. o. o., kar bo za poslovanje v tolikšnem obsegu zagotovo preprostejša oblika poslovanja. A kljub vsemu to ne bo spremenilo ali odpravilo vseh izzivov, ki jim jih povzroča slovensko poslovno okolje. To namreč po Venetovem mnenju podjetništvu in njegovemu razvoju ni najbolj naklonjeno in ima še veliko prostora za izboljšave, da bi se nato denimo lahko primerjali z ZDA ali Veliko Britanijo.