»Sva prva Slovenca, ki na Kickstarterju nisva uspela,« v smehu pripoveduje Anita Lozar, soustanoviteljica in solastnica butične Pivovarne Pelicon, ki so jo skupaj z Matejem Peliconom nedavno prepoznali za mlado podjetnico leta izbora Zavoda mladi podjetnik. »Sedaj sva pripravljena na vse izzive,« je odločna Lozarjeva, ki verjame, da sta se s Peliconom odločila za pravo pot in vizijo, kar jima je potrdila tudi komisija na izboru Mladi podjetnik leta 2017. V naslednjih letih naj bi Pivovarna Pelicon postala največja kraft pivovarna v regiji, ki bo v stoodstotni lasti zaposlenih in bo vključevala verigo specializiranih trgovin in lokalov.

Po letu priprav in testiranja so svoj prvi zvarek Pally (pale ale) poslali na trg novembra 2013. Najbolj so prepoznavni po pivu stila india pale ale z imenom the 3rd Pill (IPA), ki je v letu 2014 dobil dve srebrni nagradi, portal Rate Beer.com pa ga je razglasil za najboljše slovensko pivo. Stremijo k temu, da pivcev ne bi dolgočasili, temveč jih želijo presenetiti z uravnoteženimi, pitnimi zvarki polnega okusa. So edina mala pivovarna, ki poleg vrhunske opreme za varjenje uporablja tudi najbolj dodelan nadzor kakovosti. Poleg ponudbe lokalom – v njihovi mreži jih je že 150 – in prodajalnam so odprli tudi spletno trgovino in prvo specializirano fizično trgovino. V začetku poslovanja je podjetje spremenilo zastarelo prakso grosistov v transakcije s kratko vezavo in konstantnim pritokom denarja. Rast in razvoj sta Pelicon in Lozarjeva večinoma financirala sama in ob podpori družine, šele letos sta se naslonila tudi na banko.

Vsako leto podvojijo proizvodnjo piva, kar pomeni tudi občutno rast prihodkov. Letos naj bi tako ekipa, ki trenutno išče šestega člana, ustvarila slab milijon evrov prihodkov ter zvarila četrt milijona litrov piva. Še leta 2015, ko so jih prepoznali in nagradili tudi Američani, so zvarili samo 60 tisoč litrov piva, lani pa že 120 tisoč litrov. Trenutno le desetino piva prodajo v tujini in ta delež se verjetno še dolgo ne bo spremenil. »Slovenija je preveč žejna, da bi lahko izvozili več svojega piva,« zatrjuje Pelicon, ki hkrati ugotavlja, da morajo še izboljšati oskrbo domačih lokalov. Delež s tujino bodo lahko povečali, ko bodo občutno povečali tudi obseg proizvodnje.

Veseli pa ga, da sta uspela na domačem trgu, ki se ponaša z zelo dobro pijačarsko industrijo in izjemno kulinarično pobudo. »Slovenci smo odprti za dobre stvari.« Letos energijo in denar usmerjajo predvsem v optimizacijo procesov. Do leta 2022 naj bi se preselili v vsaj 700 kvadratnih metrov velike prostore in odprli tudi restavracijo ter tako ljubiteljem piva in dobre hrane zagotovili zaokroženo ponudbo.

»To bo nadgradnja vsega, kar počneva, torej povsem logičen korak. Tako bova namreč najlaže predstavila sinergijo okusov piva in hrane. Sicer pa pri okusih piva omejitev praktično ni. Vedno lahko dodamo še peto sestavino in spremenimo okus. Temu razvoju v prid gre tudi razvoj kvasa, kjer so močni tudi slovenski raziskovalci.« Z rastjo podjetja počasi prenašata nekatere zadolžitve tudi sodelavcem. »Vendar pa gre to počasi in res po korakih. Tudi na samem začetku nisva vedela prav dobro, v kaj se spuščava, a se hitro učiva. Tudi z delegiranjem nalog sodelavcem je podobno. Prenašava predvsem naloge oziroma delo, kjer sama nisva dobra. Tako sva naredila s področjem prodaje, s čimer smo izboljšali podporo strankam. Želim si še druge zagnane ljudi, take kot sva midva, s katerimi bova lahko delila tako znanje kot plodove uspešnega dela,« poudarja Anita Lozar. Drugi finalisti izbora Mladi podjetnik 2017 so bili še Hajdi Korošec Jazbinšek in Urban Jazbinšek iz Hajdi.si, ki prodajaj otroške modne dodatke in opremo, Nik Vene, ki izdeluje držalce za srajce za moške, kmalu bo prve izdelke namenil tudi ženskam, Jasna Grbić je iz lastnih potreb uspešno za širši trg razvila mazilo Tattoo Care, medtem ko sta na oder za zmagovalce tokrat stopila tudi Luka Železnik in Dejan Kobal, ki zelo uspešno razvijata in prodajata opremo za funkcionalno vadbo pod blagovno znamko KingsBox.