Čeprav so se veliki zasloni na dotik prijeli, ker so iz prenosnih telefonov naredili skoraj brezmejno uporabne in raznolike naprave, pa se je večini med nami vsaj enkrat že razbil zaslon.

Takrat imamo na voljo dve možnosti. Lahko se odločimo za nakup novega telefona ali pa razmislimo o popravilu. Čeprav zaslone popravljajo tudi v uradnih servisih, so se v zadnjih letih precej razširile popravljalnice zaslonov, ki delo opravijo za precej manj denarja. Seveda pa pri tem ne uporabljajo originalnih delov. Kljub temu si lahko s takšnim popravilom zelo pogosto zadovoljen, obstajajo pa tudi okvare, ko je treba na pomoč poklicati uradni servis oziroma kar proizvajalca.

Med takšne sodijo resnejši padci Applovih telefonov, ko se poleg zaslona lahko poškoduje tudi senzor za prebiranje prstnih odtisov. Do izida iphona 5 so pri Applu telefone z razbitimi zasloni preprosto zamenjali. Če telefon ni bil več pod garancijo, je moral uporabnik sicer plačati za »popravilo«, dobil pa je povsem nov telefon. Od izida iphona 5 pa so pričeli naprave popravljati oziroma menjati pokvarjene zaslone. Za spremembo naj bi bila odgovorna skrivnostna naprava Horizon.

Horizon vzpostavi komunikacijo med napravo in rezervnim delom

Večino popravila iphonov sicer še vedno poteka na roke, posebna naprava Horizon pa je namenjena predvsem »seznanjenju« stare programske opreme na telefonu z novimi strojnimi deli. To »seznanjanje« traja približno 12 minut, ob zaključku pa naprava preveri še delovanje zaslona na dotik.

Apple obstoja oglate naprave, ki od zunaj spominja na mikrovalovko, doslej nikdar ni uradno potrdil, do nedavnega pa so jo lahko uporabljali le v 500 Applovih trgovinah in servisih. Kalifornijsko podjetje jo je namreč skrbno ščitilo, saj je servisiranje pokvarjenih naprav nezanemarljiv del Applove pogače. Kot piše Reuters, naj bi s popravili vseh izdelkov Apple letno prejel med milijardo in dvema milijardama evrov dohodkov.

»Pravica do popravila«

Skrivalnice je naposled prepovedala nova zakonodaja v osmih ameriških zveznih državah, ki želi utrditi pravico do popravila kupljenih naprav, namenjena pa je odpiranju doslej zelo zaprtih mrež servisov Appla in drugih tehnoloških podjetij. Zakon od podjetij zahteva, da dostop do navodil za popravila, diagnostičnih orodij in uradnih rezervnih delov omogočijo tudi neodvisnim serviserjem.

Kot poroča Reuters, je Apple skupaj s še nekaterimi podjetji, kot sta izdelovalec gradbenih strojev Caterpillar in izdelovalec zdravstvenih naprav Medtronic Plc, močno lobiral proti sprejemu zakona, kljub temu pa je podjetje iz Cupertina Reutersu zagotovilo, da se za razkritje naprave ni odločilo zaradi zakona.

Do konca leta namerava podjetje namestiti dodatnih 400 naprav v podprte servise v 25 državah.